Hozzátette: a 387 hektáron lévő repülőtér teljes mértékben önkormányzati tulajdonban van, eddig körülbelül négymilliárd forintot fordítottak a fejlesztésére, amiből hárommilliárd saját beruházás volt, nyolcszázmillió forintot európai uniós támogatásként a kármentesítési munkálatokra kaptak, amelyek 2008 végére fejeződnek be, kétszázmillió forint pedig a kormánytól származott.
Kósa Lajos utalt arra, hogy ma már "valódi repülőtérként" néz ki a debreceni légi bázis, ahol tavaly több mint negyvenezer utas fordult meg, az idén ötvenezerre számítanak, de a repülőtér akár háromszázezer utast is képes évenként fogadni.
Ennek megvalósítása érdekében keresik a külföldi befektető partnert - fűzte hozzá a polgármester, aki szerint a repülőtér fejlesztése - az utaslétszám mellett a teherforgalom beindítása - jól illeszkedik Debrecen gazdaságfejlesztési elképzeléseibe.
Komoly fejlesztéseken vannak túl
Virág László, a repülőtér igazgatója hozzátette: a légi bázis biztonsága, megközelíthetősége és az utasok komfortérzetének javítása érdekében komoly fejlesztéseket valósítottak meg.
Kétszeresére bővítették a repülőtéri parkolót, így 369 személygépkocsi és 16 autóbusz várakozhat térítésmentesen a repülőtér parkolójában. Tavaly 3500 négyzetméter nagyságúra bővítették az utasforgalmi terminált, ahol számítógépes utas- és poggyászkezelési rendszer működik, s az utazók hat check-in pultnál vehetik fel beszállókártyájukat.
A repülőtér igazgatója elmondta azt is, hogy megkezdődött az egykori szovjet katonai légi bázisról megmaradt katonai épületek bontása, s a rossz állapotú, kanyargó út helyett a 47-es számú főút felől új, egyenes úton közelíthető meg a repülőtér július végétől.
Virág László elmondta azt is: megkezdték a tárgyalásokat a Debrecenben működő nagy nemzetközi cégekkel arról, hogy termékeik repülőgépes szállítását a jövőben a helyi légikikötőből oldják meg. Virág László szerint erre jelentős igény mutatkozik máris a térségben.