Az nem meglepő, hogy az elmúlt években a magyar élelmiszerpiacon egyre több, külföldön készült termék jelenik meg. A márkatermékek között eddig viszont mindez a nagyobb feldolgozottsági szintű és hozzáadott értékű készítményekre volt jellemző. Most viszont már az egyik legnagyobb forgalmú magyar tejmárka, a Milli tartós, UHT tejeinek jelentős része is Németországból érkezik a dobozokon található jelzések alapján.
A Tej Terméktanács (TT) szerint ugyanakkor az importban ma már semmi meglepő sincs. Egy multinacionális vállalatról (Friesland Hungária Zrt.) van szó, amely az Európai Unión belül ott gyártja, gyártatja termékeit, ahol akarja, vagyis ahol számára ez a legjobban megéri. Bakos Erzsébet, a TT szakértője szerint persze az alapvető élelmiszereknél törekedni kellene arra, hogy hazai forrásból származzanak.
A TT ismeretei szerint egyébként a márkagyártók között ma a Friesland Hungárián kívül nincs olyan hazai tejipari cég, amely külföldön készített UHT tejeket forgalmazna Magyarországon. Vannak azonban további, külföldről érkező márkatermékek is a piacon. Ilyen az osztrák Mona Nahrungsmittel GmbH tulajdonában lévő Mona Hungary Kft. két márkája, a Montice és a Landmilch, amelyek Ausztriából érkeznek. A Mona Hungary azonban Magyarországon nem gyártóként, "csak" forgalmazóként van jelen - közli a Népszabadság.