A TV2 a hétköznap estéken többnyire csak botladozik, és egyetlen programmal, az Édes élettel tud látótávolságban maradni az RTL Klub húzóműsoraihoz (Éjjel-nappal Budapest, Barátok közt). A nagyobb szabású szórakoztató műsorokat tekintve azonban a tavaszi Az ének iskolája után ismét sikeres formátummal lépett színre. Legújabb showműsora ugyanis hétről hétre egyre több nézőt ültet a képernyők elé. A Sztárban sztár harmadik része az eddigi legmagasabb közönségarányt érte el, részesedése 30 százalék fölé emelkedett nem csak a teljes populáció, hanem a kereskedelmileg fontos 18-49 éves nézők körében is. A Sztárban sztár adásideje alatt a show eddigi epizódjai minden esetben piacvezető pozíciót tudtak szerezni a TV2-nek. A csatorna közleménye azt is megjegyzi, hogy a pénteki adás alatt a műsor kétszer nagyobb közönségarányt tudott elérni, mint az RTL Klubon futó műsorok. Azt pedig mi tehetjük hozzá, hogy a saját szombat esti átlagos teljesítményüknél pedig négyszer nagyobb közönségarányt értek el egy nappal korábban.
Szombaton egyébként szokás szerint a fél ország (legalábbis a tévék előtt ülőket tekintve) az X-Faktort nézte. Az adást a nézők 42,3 százaléka követte figyelemmel a 18-49 éves korosztályból, és ha a teljes lakosságot vizsgáljuk, akkor 1,9 millió néző volt kíváncsi a zenei tehetségkutató versenyzőire. A vasárnapi részt, A döntést az éppen televíziózó 18-49 éves korosztály 34,4 százaléka választotta.
Korábban gyakran érvényes teória volt, hogy egy-egy sikeres műsorszám az azt sugárzó csatorna aznap esti többi programjának nézettségét is fel tudja tornázni. Ha ebből a szempontból hasonlítjuk össze a Sztárban sztár és az X-Faktor hatását, a mérleg nyelve egyértelműen az RTL Klub produkciója felé billen. Pénteken kora este a többség a hétköznapi "betevőjét” fogyasztotta, vagyis az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt a megszokott nézettséget hozta, és a tévézők jelentős számban csak a zenés műsor kezdetén váltottak csatornát. Az RTL Klub esetében akár a szombati, akár a vasárnapi adás nézzük, sokan ragadtak az X-Faktor után az első félórában a csatornán. Ennek is köszönhető, hogy az átlagos közönségarányt továbbra sem éri el, de a múlt héthez képest a 18-49 éves korosztály körében növelni tudta a nézettségét Sebestyén Balázs és Vadon János új esti showja, a Vundersőn és Zuperszexi.
A mögöttünk hagyott hét a nemzeti ünnepünk miatt egy szabad nappal többet tartalmazott, amelyre a nagyobb csatornák a „szokásos” családi mozikat tartogatták. Az RTL Klub szerda estére is erősebb kínálattal tudott előrukkolni, ami a nézettségben is tükröződött. A Jégkorszak 3 kontra Szörnyek az űrlények ellen aránya kissé meglepő volt, hiszen több, mint kétszeres volt a különbség az RTL javára, amely a Die Hard 4 és a Szikraváros összevetésében már koránt sem volt olyan meglepő.
A fentiek fényében nem meglepő, hogy az elmúlt héten is az RTL Klub volt főműsoridőben a 18-49 évesek körében a legnézettebb csatorna, hiszen minden hétköznap, és a hétvégén is őket nézték a legtöbben főműsoridőben. Az RTL egyébként az egy héttel korábbi számaihoz képest javítani tudott, miközben a közepes csatornák visszacsúsztak.
A 43. héten az RTL Klub közönségaránya átlagosan 28,2, míg a TV2-é 13,8 százalék volt főműsoridőben. A két nagy kereskedelmi csatorna mögött ezúttal holtverseny volt az RTL-es fiókcsatornák, a Cool (5,7% SHR), és a F+ (5,7% SHR) léphettek a képzeletbeli dobogóra. A Viasat3 (3,6% SHR) önmagához képest kifejezetten gyengén, az M1 (3,1% SHR) pedig csapnivalóan szerepelt. A közszolgálati adót ezúttal nem mentette meg semmilyen sportműsor, a Forma 1-es közvetítés nézettsége ugyan a csatorna átlagánál egy nagyságrenddel jobb volt, ám a Vettel dominanciája miatt unalmassá vált versengés az átlagnál alacsonyabb arányban vonzotta a nézőket. A hét másik kiemelt érdeklődéssel kísért eseménye a spanyol bajnokság rangadója, a Barcelona-Real Madrid mérkőzés volt. Az El Clásico ugyan a nőket nem igazán hozta lázba, de a 18-49 éves férfiak körében 15 százalékos közönségarányt ért el, amely az erősebb nemet tekintve a kereskedelmi célcsoportban a meccs alatt a második legjobb nézettséget hozta.
mfor.hu