4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Eddigi legmagasabb közönségarányát sikerült elérnie a TV2 zenés szórakoztató műsorának.

A TV2 a hétköznap estéken többnyire csak botladozik, és egyetlen programmal, az Édes élettel tud látótávolságban maradni az RTL Klub húzóműsoraihoz (Éjjel-nappal Budapest, Barátok közt). A nagyobb szabású szórakoztató műsorokat tekintve azonban a tavaszi Az ének iskolája után ismét sikeres formátummal lépett színre. Legújabb showműsora ugyanis hétről hétre egyre több nézőt ültet a képernyők elé. A Sztárban sztár harmadik része az eddigi legmagasabb közönségarányt érte el, részesedése 30 százalék fölé emelkedett nem csak a teljes populáció, hanem a kereskedelmileg fontos 18-49 éves nézők körében is. A Sztárban sztár adásideje alatt a show eddigi epizódjai minden esetben piacvezető pozíciót tudtak szerezni a TV2-nek. A csatorna közleménye azt is megjegyzi, hogy a pénteki adás alatt a műsor kétszer nagyobb közönségarányt tudott elérni, mint az RTL Klubon futó műsorok. Azt pedig mi tehetjük hozzá, hogy a saját szombat esti átlagos teljesítményüknél pedig négyszer nagyobb közönségarányt értek el egy nappal korábban.

Szombaton egyébként szokás szerint a fél ország (legalábbis a tévék előtt ülőket tekintve) az X-Faktort nézte. Az adást a nézők 42,3 százaléka követte figyelemmel a 18-49 éves korosztályból, és ha a teljes lakosságot vizsgáljuk, akkor 1,9 millió néző volt kíváncsi a zenei tehetségkutató versenyzőire. A vasárnapi részt, A döntést az éppen televíziózó 18-49 éves korosztály 34,4 százaléka választotta.

Korábban gyakran érvényes teória volt, hogy egy-egy sikeres műsorszám az azt sugárzó csatorna aznap esti többi programjának nézettségét is fel tudja tornázni. Ha ebből a szempontból hasonlítjuk össze a Sztárban sztár és az X-Faktor hatását, a mérleg nyelve egyértelműen az RTL Klub produkciója felé billen. Pénteken kora este a többség a hétköznapi "betevőjét” fogyasztotta, vagyis az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt a megszokott nézettséget hozta, és a tévézők jelentős számban csak a zenés műsor kezdetén váltottak csatornát. Az RTL Klub esetében akár a szombati, akár a vasárnapi adás nézzük, sokan ragadtak az X-Faktor után az első félórában a csatornán. Ennek is köszönhető, hogy az átlagos közönségarányt továbbra sem éri el, de a múlt héthez képest a 18-49 éves korosztály körében növelni tudta a nézettségét Sebestyén Balázs és Vadon János új esti showja, a Vundersőn és Zuperszexi.

A mögöttünk hagyott hét a nemzeti ünnepünk miatt egy szabad nappal többet tartalmazott, amelyre a nagyobb csatornák a „szokásos” családi mozikat tartogatták. Az RTL Klub szerda estére is erősebb kínálattal tudott előrukkolni, ami a nézettségben is tükröződött. A Jégkorszak 3 kontra Szörnyek az űrlények ellen aránya kissé meglepő volt, hiszen több, mint kétszeres volt a különbség az RTL javára, amely a Die Hard 4 és a Szikraváros összevetésében már koránt sem volt olyan meglepő.

A fentiek fényében nem meglepő, hogy az elmúlt héten is az RTL Klub volt főműsoridőben a 18-49 évesek körében a legnézettebb csatorna, hiszen minden hétköznap, és a hétvégén is őket nézték a legtöbben főműsoridőben. Az RTL egyébként az egy héttel korábbi számaihoz képest javítani tudott, miközben a közepes csatornák visszacsúsztak.

A 43. héten az RTL Klub közönségaránya átlagosan 28,2, míg a TV2-é 13,8 százalék volt főműsoridőben. A két nagy kereskedelmi csatorna mögött ezúttal holtverseny volt az RTL-es fiókcsatornák, a Cool (5,7% SHR), és a F+ (5,7% SHR) léphettek a képzeletbeli dobogóra. A Viasat3 (3,6% SHR) önmagához képest kifejezetten gyengén, az M1 (3,1% SHR) pedig csapnivalóan szerepelt. A közszolgálati adót ezúttal nem mentette meg semmilyen sportműsor, a Forma 1-es közvetítés nézettsége ugyan a csatorna átlagánál egy nagyságrenddel jobb volt, ám a Vettel dominanciája miatt unalmassá vált versengés az átlagnál alacsonyabb arányban vonzotta a nézőket. A hét másik kiemelt érdeklődéssel kísért eseménye a spanyol bajnokság rangadója, a Barcelona-Real Madrid mérkőzés volt. Az El Clásico ugyan a nőket nem igazán hozta lázba, de a 18-49 éves férfiak körében 15 százalékos közönségarányt ért el, amely az erősebb nemet tekintve a kereskedelmi célcsoportban a meccs alatt a második legjobb nézettséget hozta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!