1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Egy kanadai vizsgálat szerint az amerikai gyógyszeripari cégek megközelítőleg kétszer annyit költenek reklámra és egyéb járulékos tevékenységekre, mint kutatás-fejlesztésre.

A torontói York-egyetem kutatói a 2004-es évet vizsgálva azt találták, hogy az amerikai gyógyszercégek kutatási és fejlesztési kiadásai 31,5 milliárd dollárt tettek ki, míg reklám-, posta- illetve kapcsolódó költségeik elérték az 57,5 milliárd dollárt.

A PLoS Medicine című szaklapban megjelent vizsgálat - amely megerősíteni látszik a gyógyszer-értékesítés erős reklámfüggését - a reklámköltségekbe a költségmentes termékminták terjesztését, a hirdetéseket, a levél és e-mail költségeket, valamint az orvoslátogatók díjazását számította be.

Ugyanakkor a tanulmányt közzétevő két kutató szerint a reklámmal kapcsolatos kiadások még ennél is magasabbak lehettek az adott évben, mert a vizsgálat a postai költségek egy részére nem terjedt ki.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!