2p

Az LCD-gyártás területén kötött szövetséget a Matsushita, a Canon és a Hitachi. A most bejelentett együttműködés immár a harmadik volt a szórakoztató elektronika ezen szegmensében.

Az ágazati konszolidálódás jeleként újabb szövetséget jelentettek be japán elektronikai cégek a folyadékkristályos képernyők (LCD) gyártásában: a Matsushita, a Hitachi és a Canon közös közleményben adták hírül együttműködésüket.

Az újabb szövetség immár a harmadik tömörülés a lapképernyők gyártásában: nemrégiben a Sony és a Samsung Electronics, illetve a Sharp és a Toshiba jelentett be hasonló szövetséget.

A Matsushita, a világ legnagyobb szórakoztató elektronikai gyártója a jövő márciussal végződő pénzügyi évben az eladott LCD-televíziók számát - az előző pénzügyi évhez képest - 75 százalékkal, 1,4 millióra szeretné növelni.

A világ tévépiacának 64,5 százalékára emelkedik 2011-ig a lapképernyős tévék részesedése, legyen szó akár plazmamonitorról, akár LCD-monitorról. 2006-ban az arány 27,4 százalék volt - a JEITA japán elektronikai és informatikai ipari szövetség (Japan Electronics and Information Technology Industries Association) prognózisa szerint. Az új tévékészülékek iránti kereslet 2011-re 200 millióra emelkedik a 2006-os 170,71 millióról.

A növekedés hajtóereje az lesz, hogy egyre több felhasználó áll majd át a lapképernyős tévékre a digitális műsorszórás és tartalomszolgáltatás térnyerésével párhuzamosan. A 200 millióból 106,17 millió lesz LCD-tv és 22,77 millió plazma-tv, ami 2,3-szorosa a 2006-osnak.

Az iparági szervezet előrejelzése szerint a japán belföldi kereslet lapképernyős tévékből meghaladja majd a 10 milliót 2009-ben, amikor Japán teljes egészében átáll az analóg technológiáról a digitálisra a földi műsorszórásban. 2011-re a laptévék iránti kereslet 11,39 millióra emelkedik. Ebből 9,97 millió lesz LCD és 1,42 millió plazma, mindkét esetben a 2006-osnak úgy 1,8-szerese.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!