Még tárgyalnak az értékesítési csatornák bővítéséről, de a japán társaságnál jelezték, hogy ott akarnak lenni áruikkal a legfontosabb hazai szórakoztatóelektronikai kereskedőknél. Yuji Nishiyama, a társaság LCD-üzletágának európai piacért felelős igazgatója a napokban kelet-európai újságírók előtt kijelentette: a cég számára az öreg kontinensen belül egyértelműen a régió lehet a legdinamikusabban növekvő piac még a digitális átállás előtti, de főként az azt követő időszakban.
A Sharp a hamarosan teljes kapacitásra kapcsoló lengyelországi üzem után újabb gyárat egyelőre nem épít a térségben, legalábbis az LCD-profilban nem. Azt azonban nem zárta ki, hogy a régió ne lehetne befektetési célpontja a másik stratégiai üzletágnak, a napelemgyártásnak.
Az európai piac kiszolgálására 100 millió dolláros beruházással tervezett lengyel LCD-modul- és -tévé-gyár tavaly kezdte el a termelést, de a későbbiekben várhatóan kutatás-fejlesztési feladatokat is kaphat az üzem. A japán cég a közelmúltban, Budaörsön nyitotta meg fióktelepét, amely a márka irodatechnikai termékeinek, másolóinak, nyomtatóinak itteni nagykereskedelmét látja el. A szórakoztatóelektronikai és háztartási áruinak az értékesítését viszont továbbra is a társaság bécsi regionális központjából koordinálják, olvasható a Világgazdaságban.