2p

Az LCD-tévék magyarországi eladásában 2010-re már 10 százalékos piaci részesedést akar elérni a Sharp – tudta meg a Világgazdaság a japán cég illetékes vezetőitől.

Még tárgyalnak az értékesítési csatornák bővítéséről, de a japán társaságnál jelezték, hogy ott akarnak lenni áruikkal a legfontosabb hazai szórakoztatóelektronikai kereskedőknél. Yuji Nishiyama, a társaság LCD-üzletágának európai piacért felelős igazgatója a napokban kelet-európai újságírók előtt kijelentette: a cég számára az öreg kontinensen belül egyértelműen a régió lehet a legdinamikusabban növekvő piac még a digitális átállás előtti, de főként az azt követő időszakban.

A Sharp a hamarosan teljes kapacitásra kapcsoló lengyelországi üzem után újabb gyárat egyelőre nem épít a térségben, legalábbis az LCD-profilban nem. Azt azonban nem zárta ki, hogy a régió ne lehetne befektetési célpontja a másik stratégiai üzletágnak, a napelemgyártásnak.

Az európai piac kiszolgálására 100 millió dolláros beruházással tervezett lengyel LCD-modul- és -tévé-gyár tavaly kezdte el a termelést, de a későbbiekben várhatóan kutatás-fejlesztési feladatokat is kaphat az üzem. A japán cég a közelmúltban, Budaörsön nyitotta meg fióktelepét, amely a márka irodatechnikai termékeinek, másolóinak, nyomtatóinak itteni nagykereskedelmét látja el. A szórakoztatóelektronikai és háztartási áruinak az értékesítését viszont továbbra is a társaság bécsi regionális központjából koordinálják, olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!