3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A légiközlekedés és a repülőterek biztonságának fokozása ürügyén kér a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) béremelést a ferihegyi repülőtér biztonsági dolgozóinak, mert állítása szerint a biztonságiak nettó 90-100 ezer forintért dolgoznak.

A LESZ csütörtökön az MTI-hez eljuttatott közleménye hangsúlyozza: "miközben a biztonsági és utasbiztonsági ellenőrökön a nyomás egyre nő, 2010 a negyedik év, amikor a Hochtief-Budapest Airport nem emelné átlagosan nettó 90-100 ezer forintos fizetéseiket".

Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI kérdésére cáfolta a LESZ állítását: egy érettségivel és alapfokú idegen nyelvismerettel rendelkező utasbiztonsági dolgozó átlagosan havi nettó 160 ezer forintot keres és havonta 47750 forint juttatást kap cafeteria formájában. Az utasbiztonsági csoportvezetők átlagos havi nettó bére 240 ezer forint és ehhez jön a cafeteria. A fegyveres biztonsági dolgozók nettó bére átlagosan 150 ezer forint.

A BA kommunikációs vezetője elmondta azt is, hogy 2005-ben 16 százalék volt a béremelés mértéke. A következő évben 13 ezer forinttal megemelték a cafeteria juttatás összegét. Ezt követően, 2007-ben és 2008-ban 5,8 illetve 8,3 százalék béremelés mellett mindkét évben 0,7 százalékot tett ki a bérfelzárkoztatás címén adott juttatás. Tavaly, a válság évében a ferihegyi menedzsment 3 százalékos alapbér pótlékot adott, amit 2010 januárjától beépítettek a bérbe.

A LESZ a közleményében felszólítja a kormányt, mint a repülőteret üzemeltető Budapest Airport kisebbségi tulajdonosát, hogy álljon ki a ferihegyi dolgozók követelése mellett. A szakszervezet szerint a munkaerő-hiány miatt mindennapos "a rendkívüli munkavégzés", és álláspontja szerint legalább 100 dolgozót kellene felvenni. Hardy Mihály megjegyezte, hogy a szakszervezetnek nem a menedzsment tanácsadás a feladata és arra a szakszervezetnek sincs ötlete, hogy vajon miből fedeznék további száz dolgozó bérét, adóját és járulékait.

A LESZ közleménye utal arra, hogy brit európai parlamenti képviselőkhöz fordult "a legnagyobb angol szakszervezet, a Unite the Union. Levelükben mély aggodalmunknak adnak hangot a Budapesten sztrájkhelyzetben alkalmazott külföldi sztrájktörők jelentette biztonsági kockázatok miatt."

A Budapest Airport kommunikációs vezetője értetlenségének adott hangot, hiszen nem volt sztrájk 2009 decemberében. A német kisegítő személyzetet a megnövekedett forgalom és a H1N1 influenza járvány miatt hívták Budapestre meghatározott időre, egy hónapra. Hardy Mihály hozzátette: magyar utasbiztonsági dolgozók tavaly júniusban voltak szakmai tapasztalatcserén Athénban és hasonló utat terveznek 2010-ben Frankfurtba is. Az itt dolgozó német utasbiztonsági ellenőrök még decemberben elmondták, hogy például Frankfurtban bizony "keményebben kell dolgozni", mint Ferihegyen.

A Budapest Airport kommunikációs vezetője az MTI kérdésére a biztonsági kérdésekkel kapcsolatban külön kiemelte, hogy azt a nemzetközi szakmai szervezetek, az amerikai és az európai uniós, valamint a magyar hatóságok folyamatosan ellenőrzik.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!