3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csütörtökön gördült le az esztergomi gyártósorról a kétmilliomodik Magyarországon készült Suzuki, mely a cég huszadik évfordulójára készült el. Azaz duplán jubilált a japán gyár hazánkban, a menedzsment további 20 évre hitet tett hazánk mellett. Mfor.hu-tudósítás.

Detroitig vagy Pekingig érne

"1991-ben alapítottuk a Magyar Suzuki Zrt-t, most értünk el a húszéves jubileumhoz, ami egybeesik a kétmilliomodik magyar Suzuki elkészültével" - mondta a csütörtöki ünnepségen Hisashi Takeuchi, a Magyar Suzuki vezérigazgatója. A szakember hozzátette: a rendszerváltozás után még az volt a terv, hogy a keleti blokk országait látják majd el Esztergomból, mostanra azonban a világ 45 országában járnak magyar Suzukik.

A magyar gyár legtávolabbi exportcélpontja Új-Zéland, míg a leghosszabb ideig Irkutszkba, Szibériába szállítják az autókat, oda 22 napig tart az út Lengyelországon keresztül. "Ha az Esztergomban készült kétmillió Suzukit egymás mögé helyeznénk, akkor kelet felé Pekingig érne el, az ellenkező irányban pedig a detroiti konkurensek előtt dudálnának az autók" - érzékeltette a legyártott autók számát Hisashi Takeuchi.

Az ünnepélyes átadást követő sajtótájékoztatón a Magyar Suzuki vezérigazgatója kiemelte: mindent megtesznek azért, hogy a lehető leghamarabb elkészüljön a hárommilliomodik Suzuki az esztergomi üzemben. A gyár 2008-ban érte el csúcskapacitását, akkor 281 ezer autó gördült le a gyártósorról. Tavaly 170 ezer Suzuki készült hazánkban, az idei évre is hasonló, 174 ezres szám van betervezve.

Hitet tettek hazánk mellett

"A következő húsz év csak most kezdődik el, Magyarországgal közösen szeretnénk sikerre vezetni a Suzukit" - hangsúlyozta a vezérigazgató az ünnepélyes eseményen. Hozzátette: az esztergomi gyár nagyban hozzájárul például a magyar foglalkoztatáshoz, hiszen 3400 saját dolgozójuk mellett a beszállítókkal együtt majdnem 40 ezer munkahelyet hoztak létre, ami a teljes magyar foglalkoztatotti állomány mintegy egy százaléka.

Emellett a magyar exporthoz is számottevően hozzájárul a Magyar Suzuki, hiszen a teljes éves export két százaléka az esztergomi gyárból származik. "Mi az elmúlt húsz évben egyetlen forintot sem vittünk ki Magyarországról, az éves profitot minden esetben befektettük a termelésbe. Összesen 1,29 milliárd eurót, azaz mintegy 347 milliárd forintot ruházott be a Suzuki Magyarországon" - hangsúlyozta a vezérigazgató.

Hisashi Takeuchi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója (b) és Gyulay Zsolt, a Magyar Olimpiai Bizottság alelnöke

A kétmillió elkészült Suzuki majdnem fele Swift, melyből már a harmadik generációt gyártják jelenleg, ezek közül mintegy 400 ezer jelenleg is magyar utakon fut. A Swift mellett most Opel Agila, Suzuki Splash és Suzuki SX4 készül a gyárban, a WagonR+ és az Ignis gyártása már befejeződött. Az esztergomi üzem egyébként összesen évi 300 ezer autót tud legyártani három műszakban, azonban jelenleg csak két műszakban dolgoznak, éjszakára rendre leáll a termelés.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!