2p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tél miatt csúsznak a szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztési projekt munkálatai; az egyik helyszínen kötbér fizetésére kötelezték a kivitelezőt, a másikon már kétszer módosítottak befejezési időpontot, de az időjárás miatt várhatóan ezt sem tudják tartani.

Tapasztó Sándor a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója az MTI-nek elmondta: a Boldogasszony sugárút műszaki átadási-átvételi eljárása decemberben kezdődött el, és január közepén kellett volna lezárulnia, de nem történt meg, miután a kivitelező nem végzett például a kerékpárút, gyalogos átkelők és járdák elkészítésével. A szakaszon második alkalommal számolnak kötbért, melynek mértékéről a felek egyeztetnek. Az már biztos, hogy a decemberi késlekedés százmillió forintjába került a kivitelezőnek.

A Kossuth Lajos sugárúti szakasznak szintén el kellett volna készülnie január közepére, de a kivitelező itt is akadályoztatást jelentett be az időjárásra és közmű-kiváltási problémákra hivatkozva. A határidőt módosították, így február 15-én a villamosnak meg kellene indulnia a szakaszon, az egész beruházás átadására pedig március 26-ig van idő. A kedvezőtlen időjárás miatt azonban vélhetően tovább tolódik a befejezés.

Az 1-es villamosvonal felújítása a csaknem 30 milliárd forintos szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztési projekt legjelentősebb eleme, amely augusztus végén kezdődött.

A 4,9 milliárd forintos költségű rekonstrukció első ütemében készül el a villamosvonal külső szakaszainak felújítása, egy többsávos, jelzőlámpás körforgalom a Rókusi csomópontnál, illetve egy kisebb körforgalom a Boldogasszony sugárút végén.

A 2010 októberéig tartó második ütem során a kivitelező - az A-Híd Építő Zrt., a SZEVIÉP Zrt. és az EuroAszfalt Kft. alkotta A-Sz-E Konzorcium - a villamosvonal belvárosi szakaszát újítja föl. A tömegközlekedés-fejlesztési projekt részeként épül meg Szegeden a 2-es villamosvonal csaknem 2,1 milliárd forintból. Az áramellátó állomásokat átépítik, és meghosszabbítják a 8-as trolibuszvonalat, valamint az egyik legforgalmasabb buszjárat nyomvonalán egy új trolibuszvonal épül.

A projekt részeként kilenc új villamost, valamint tíz új csuklós trolibuszt is vásárol a város.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!