Tapasztó Sándor a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója az MTI-nek elmondta: a Boldogasszony sugárút műszaki átadási-átvételi eljárása decemberben kezdődött el, és január közepén kellett volna lezárulnia, de nem történt meg, miután a kivitelező nem végzett például a kerékpárút, gyalogos átkelők és járdák elkészítésével. A szakaszon második alkalommal számolnak kötbért, melynek mértékéről a felek egyeztetnek. Az már biztos, hogy a decemberi késlekedés százmillió forintjába került a kivitelezőnek.
A Kossuth Lajos sugárúti szakasznak szintén el kellett volna készülnie január közepére, de a kivitelező itt is akadályoztatást jelentett be az időjárásra és közmű-kiváltási problémákra hivatkozva. A határidőt módosították, így február 15-én a villamosnak meg kellene indulnia a szakaszon, az egész beruházás átadására pedig március 26-ig van idő. A kedvezőtlen időjárás miatt azonban vélhetően tovább tolódik a befejezés.
Az 1-es villamosvonal felújítása a csaknem 30 milliárd forintos szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztési projekt legjelentősebb eleme, amely augusztus végén kezdődött.
A 4,9 milliárd forintos költségű rekonstrukció első ütemében készül el a villamosvonal külső szakaszainak felújítása, egy többsávos, jelzőlámpás körforgalom a Rókusi csomópontnál, illetve egy kisebb körforgalom a Boldogasszony sugárút végén.
A 2010 októberéig tartó második ütem során a kivitelező - az A-Híd Építő Zrt., a SZEVIÉP Zrt. és az EuroAszfalt Kft. alkotta A-Sz-E Konzorcium - a villamosvonal belvárosi szakaszát újítja föl. A tömegközlekedés-fejlesztési projekt részeként épül meg Szegeden a 2-es villamosvonal csaknem 2,1 milliárd forintból. Az áramellátó állomásokat átépítik, és meghosszabbítják a 8-as trolibuszvonalat, valamint az egyik legforgalmasabb buszjárat nyomvonalán egy új trolibuszvonal épül.
A projekt részeként kilenc új villamost, valamint tíz új csuklós trolibuszt is vásárol a város.
MTI