A Toyota az emelkedő nyersanyagárakat, a beszűkülő amerikai piacot és a dráguló benzinárakat jelölte meg a célok módosítása okaként. A vállalat korábban már az idei eladási céljait is lefelé módosította: 9,5 millió járműre a korábbi 9,85 millióról.
Watanaba Katsuaki elnök szerint Japán legnagyobb autóipari cége a jövőben is a benzin-áram meghajtású hibrid járműveket állítja stratégiája középpontjába, és a feltörekvő piaci eladások növelésével akarja pótolni az amerikai és az európai kereslet visszaesését.
A cég terveiben szerepel a Prius hibrid modell amerikai (Mississippi-ben lévő telepén történő) gyártásának beindítása, egyben egyes benzinfaló modellek gyártásának visszafogása. A Toyota a Priust jelenleg Japánban és Kínában gyártja.
Lassul a Toyota hódítása
A Toyota 9,7 millió gépkocsit kíván értékesíteni jövőre, kevesebbet, mint a korábban 2009-re célul kitűzött 10,4 millió jármű - jelentette be a konszern csütörtökön.