Európában és Észak-Amerikában azonban még továbbra is érzi a válság negatív hatásait a hirdetési szakma, amelynek bevételei 6,8 százalékkal estek vissza a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest.
A Nielsen szakértői a második fél évre már kis javulást várnak, elsősorban a rádiós reklámoknál, a nyomtatott sajtóban azonban még várat magára a fellendülés.
A reklámköltés világ méretekben 5,8 százalékkal csökkent, leginkább a lapok és a folyóiratok estek a hirdetők takarékoskodásának áldozatául: a folyóiratoknál 18,5 százalék, a napilapoknál 7,5 százalék volt a visszaesés. Az elektronikus média jobban szerepelt: a rádióadók reklámbevételei 3,1 százalékkal, a televízióké 4,3 százalékkal csökkent a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest.
MTI/Menedzsment Fórum