2p

A készülő uniós hirdetési rendtartás keretében némileg növelhetik mozgásterüket a gyógyszergyárak: a jövőben már nemcsak a vény nélkül is kapható készítmények körében folytathatnak reklámkampányt, hanem orvosi rendeléshez kötött termékeket is népszerűsíthetnek - értesült a Világgazdaság.

A vényköteles orvosságoknál közvetlen fogyasztói reklámot továbbra is tilos lesz folytatni, ehelyett csak általános ismeretterjesztést engedélyezhetnek. Így csak a betegség könnyebb felismeréséhez szükséges tüneteket és állapotokat lehet majd leírni, a kezelésre ajánlott terméknek azonban háttérben kell maradnia.

A nagy gyárak körében már korábban felmerült egy tematikus egészségügyi tévécsatorna elindításának a lehetősége is, most azonban inkább videoanyagok internetes terjesztését helyeznék előtérbe, írja a Világgazdaság.

A receptre felírt gyógyszerek népszerűsítésében a végletet az Amerikában és Új-Zélandon folytatható gyakorlat képviseli, ahol lényegében semmilyen korlátozás sem áll a gyárak útjában. Brüsszel ellenben szigorú különbségtételre törekszik az általános lakossági tájékoztatás és a potenciális felhasználóknak szánt közvetlen reklám között. Fogyasztói érdekvédők és orvosi szakmai fórumok így is attól tartanak, hogy az általános tájékoztatás csak alibi lesz egy rejtettebb, de agresszív kampány számára - olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!