2p

Az ír Ryanair légitársaság távolsági járatokra is át kívánja ültetni a diszkont üzleti modellt egy leányvállalat alapításával. A légitársaság 2010-ben "kapna szárnyra" öt vagy hat amerikai célállomásra Európából - közölte a Ryanair alapítója, Michael OLeary a brit Flight International szaklap internetes kiadásával.

A vállalat az anyavállalattól függetlenül működik majd és ötven Airbus A350 vagy Boeing 787 gépből álló flottája lesz.

A Ryanair járathálózatába tartozó 23 európai reptérről tíz eurós induló jegyárral lehet majd eljutni az olyan viszonylag kisebb amerikai repterekre, mint például Baltimore és Providence. A Ryanair által megnevezett jegyárak nem tartalmazzák az adókat és az illetékeket. OLeary magas bevételre számít a járatokon, többek közt ételek, italok, adómentes termékek, valamint szórakoztató programok értékesítéséből.

A távolsági járatok indításának terve független az Aer Lingus megvásárlásának tervétől, amely egyszer már kudarcba fulladt. Januárban a Ryanair még egyértelműen cáfolta, hogy foglalkozna távolsági járatok indításának gondolatával. Szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a diszkont üzleti modell nem alkalmazható távolsági járatokra - megerősítve a versenytársak álláspontját.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!