A vállalat az anyavállalattól függetlenül működik majd és ötven Airbus A350 vagy Boeing 787 gépből álló flottája lesz.
A Ryanair járathálózatába tartozó 23 európai reptérről tíz eurós induló jegyárral lehet majd eljutni az olyan viszonylag kisebb amerikai repterekre, mint például Baltimore és Providence. A Ryanair által megnevezett jegyárak nem tartalmazzák az adókat és az illetékeket. OLeary magas bevételre számít a járatokon, többek közt ételek, italok, adómentes termékek, valamint szórakoztató programok értékesítéséből.
A távolsági járatok indításának terve független az Aer Lingus megvásárlásának tervétől, amely egyszer már kudarcba fulladt. Januárban a Ryanair még egyértelműen cáfolta, hogy foglalkozna távolsági járatok indításának gondolatával. Szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a diszkont üzleti modell nem alkalmazható távolsági járatokra - megerősítve a versenytársak álláspontját.