Tommaso Padoa Schioppa szerint a jegyárak jóval az európai átlag alatt vannak Olaszországban. A szakszervezetek máris sztrájkokat helyeztek kilátásba.
A miniszter utalt arra is, hogy a vállalatnál folyamatban van egy négy évre szóló átalakítási program, amelynek keretében egyebek mellett csökkentenék a mozdonyvezetők számát: két masiniszta helyett a világszerte alkalmazott gyakorlatnak megfelelően csak egy vezetné a vonatot.
Az olasz államvasútnak 6 milliárd euró a hiánya, naponta 6 millió eurót tesz ki a vesztesége. Ehhez hozzájárult, hogy Silvio Berlusconi kormánya tavaly 30 százalékkal megnyirbálta a vállalat támogatását, és leállította a beruházásokat.
Folyamatban van egy 3-4 milliárd eurós tőkeemelés a vállalatnál, de ezt Brüsszelnek még jóvá kell hagynia. A vállalat karcsúsítás ennek a támogatásnak a feltétele.