2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Május elsején hatályba lépnek a közlekedés biztonságosabbá tételét szolgáló rendeletek, amelyek a közúti szállítást végző járművek személyzete vezetési és pihenőidejének ellenőrzését szabályozó előírásokat egységesíti, pontosítja.

Állhatnak, amíg nem fizetnek

A vonatkozó EU szabályozások hazai alkalmazása érdekében az ellenőrző hatóságok gyakorlatát és az ellenőrzésekkel kapcsolatos dokumentációkat egységesíteni kellett. A közúti szállításra vonatkozó egyes szociális jogszabályok összehangolásáról kiadott európai parlamenti és tanácsi rendelet egyértelműbb meghatározásokat ad a megengedett maximális folyamatos vezetési idő, a vezetésközi kötelező szünet, a napi-, heti- és kétheti kötelező minimális tartamú pihenőidő követelményeire.

A rendeletek rögzítik a pihenőidők betartására vonatkozó közúti és telephelyi ellenőrzések kötelezően elvárt gyakoriságát, és annak jövőbeni fokozatos bővítését írják elő. A bírságok összegének alsó és felső határa 50 ezer és 800 ezer forint. Az új kormányrendelet ennek alapján határozta meg az egyes tevékenységi szabályok megsértése esetében kiszabható bírságok pontos összegét. Ezeket valamennyi ellenőrző hatóság, a rendőrség, a vámhatóság, a közlekedési hatóság, a határőrség, a munkaügyi hatóság és a katasztrófavédelmi hatóság azonosan vet majd ki.

Egységes bírságösszegek kiszabását vonja maga után például a jogosulatlanul végzett közúti fuvarozás vagy személyszállítás, az időtúllépés mértékének arányában a vezetési és pihenő időre vonatkozó rendelkezések megsértése, vagy a fuvarlevél hiánya.

A bírság megfizetéséig vagy az ennek megfelelő összeg letétbe helyezéséig a jármű feltartóztatható egy kijelölt várakozási helyen. A beszedett bírságösszeg az eljáró hatóság bevételét képezi, amelyet ellenőrzési tevékenysége fejlesztésére, korszerűsítésére köteles felhasználni.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!