A berlini pénzügyminisztérium kiszivárgott javaslattervezete szerint a rövid távú járatokra szóló jegyeken 13 euró lesz az adó, a hosszabb utakra szóló jegyek extra adóterhe pedig 26 euró lesz. A Németországban átszálló utasokra alapesetben nem vonatkozna az új szabályozás, az úgynevezett nem kereskedelmi repülőgépek - például sportrepülők - üzemeltetőinek viszont fizetniük kellene az üzemanyag árára rakodó adóteher formájában.
A minisztérium évente 1 milliárd euró bevételt remél az új adónemtől, amelyet a konzervatív-liberális koalíció június elején elhatározott megszorító csomagjának részeként vezetnének be. A csomag 2014-ig összesen 82 milliárd euró megtakarítását irányozza elő. A tervezet szerint az adó mértéke 2012-től csökkenhet, mert akkor már a légi közlekedési ágazat is belép az uniós szén-dioxid-kibocsátási kvótakereskedelmi rendszerbe, aminek révén többletbevételhez jut a költségvetés. A Lufthansa, a legnagyobb német légitársaság az adótól függetlenül nemrégiben emelte jegyárait. Június 22-től Európán belül 10-20 euróval drágultak a jegyek, a hosszabb távú járatokon pedig 30 eurós drágulással kell számolni.
Az üzemanyag felár ugyanakkor 3 euróval 21 euróra csökkent. A lépést azzal indokolta a társaság, hogy beruházási költségeik egy részét az ügyfelekre kívánják hárítani, ugyanakkor az üzemanyagköltségek csökkentését is továbbítják az üzemanyag felár mérséklésével.
MTI/Menedzsment Fórum