Airbus-teszt: evakuálás koromsötétben
[ajanlo=546][igazitas=right/]A TTTech szerint Mangan mostani nyilatkozataival csupán bosszút akar állni a cégen, mivel korábban állítólagos elégtelen munkavégzése miatt elbocsátották. A szakember viszont úgy véli, hogy éppen a rendszert ért kritikája miatt tették utcára.
A világ legnagyobb utasszállító gépének számító A 380-asnak egyébként újabb és újabb teszteken kell átesnie ahhoz, hogy felszállási engedélyt kapjon az amerikai és az európai hatóságoktól. A novemberben sorra kerülő evakuációs teszt során összesen 873 embernek kell majd 90 másodperc alatt "kicsúszdáznia" a monstrumból, egymás után kétszer. A feladatot teljes sötétségben kell majd végrehajtani, s a vészkijáratoknak mindössze a felét lehet használni.
Az Airbus szuperjumbójára, az A380-asra augusztus végéig összesen 149 megrendelés futott be 15 légitársaságtól. Az eredeti tervek szerint a gépet elsőként, 2006 végén a Singapore Airlines állítja majd forgalomba, az Air France és a Lufthansa pedig 2007 őszén teszi meg ugyanezt. Kérdésünkre Scherer elmondta: a gépek leszállítása mintegy 6-7 hónapot csúszik majd.
Menedzsment Fórum