2p

Az európai pilótákat tömörítő szervezet (ECA) az Airbushoz fordul amiatt, mert szerintük az A380-as egy technikai megoldása veszélyeztetheti a repülés biztonságát. Az Airbus visszautasítja a vádakat. Christian Scherer alelnök korábban az mfor.hu-nak elmondta: a cégnél a repülésbiztonság top prioritású.

Airbus-teszt: evakuálás koromsötétben

[ajanlo=546][igazitas=right/]A TTTech szerint Mangan mostani nyilatkozataival csupán bosszút akar állni a cégen, mivel korábban állítólagos elégtelen munkavégzése miatt elbocsátották. A szakember viszont úgy véli, hogy éppen a rendszert ért kritikája miatt tették utcára.

A világ legnagyobb utasszállító gépének számító A 380-asnak egyébként újabb és újabb teszteken kell átesnie ahhoz, hogy felszállási engedélyt kapjon az amerikai és az európai hatóságoktól. A novemberben sorra kerülő evakuációs teszt során összesen 873 embernek kell majd 90 másodperc alatt "kicsúszdáznia" a monstrumból, egymás után kétszer. A feladatot teljes sötétségben kell majd végrehajtani, s a vészkijáratoknak mindössze a felét lehet használni.

Az Airbus szuperjumbójára, az A380-asra augusztus végéig összesen 149 megrendelés futott be 15 légitársaságtól. Az eredeti tervek szerint a gépet elsőként, 2006 végén a Singapore Airlines állítja majd forgalomba, az Air France és a Lufthansa pedig 2007 őszén teszi meg ugyanezt. Kérdésünkre Scherer elmondta: a gépek leszállítása mintegy 6-7 hónapot csúszik majd.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!