2p

Fogyasztóvédelmi csoportok próbálják megakadályozni a Google 3,1 milliárd dolláros üzletét, amely során felvásárolná a DoubleClick internetes reklámcéget. A társaság az amerikai kereskedelmi bizottságnál tett bejelentést, hogy megakadályozzák a két vállalat egyesülését.

Az Electronic Privacy Information Center vezette fogyasztóvédelmi magáncsoportok az Amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottságnál (Federal Trade Commission) tettek bejelentést, azt állítva, hogy a fúzióval szabályt sértene a két cég, mivel túl sok hirdető adatait gyűjtenék össze - közli a Reuters.

A magáncsoportok azt kifogásolják, hogy a Google és a DoubleClick akvizíciójával olyan vállalat jönne létre, amely több információhoz jutna a fogyasztók internetes szokásairól, mint bármely más cég a világon.

Ugyanakkor a New York központú DoubleClick elutasította, hogy a tulajdonukban lévő adatokat egyesítenék a reklámcég szolgáltatásával, amely az interneten keresők és a webes szörfölők szokásait térképezi föl.

Úgy tűnik, hogy a Google-nak nincs szerencséje újabb felvásárlásaival. Előzőleg, a YouTube megvétele után is óriási nyomás nehezedett a Google-ra, mivel a videómegosztó portál miatt - amelyet a cég 1,64 milliárd dollárért szerzett meg novemberben - szerzői jogvitával kellett szembenéznie. A keresővállalat szerint a mostani felvásárlás, a DoubleClick megvétele stratégiai lépés, ugyanakkor a szakemberek többsége már a bejelentés után úgy vélte, pénzkidobás a több mint hárommilliárd dolláros felvásárlási ár.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!