Az Electronic Privacy Information Center vezette fogyasztóvédelmi magáncsoportok az Amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottságnál (Federal Trade Commission) tettek bejelentést, azt állítva, hogy a fúzióval szabályt sértene a két cég, mivel túl sok hirdető adatait gyűjtenék össze - közli a Reuters.
A magáncsoportok azt kifogásolják, hogy a Google és a DoubleClick akvizíciójával olyan vállalat jönne létre, amely több információhoz jutna a fogyasztók internetes szokásairól, mint bármely más cég a világon.
Ugyanakkor a New York központú DoubleClick elutasította, hogy a tulajdonukban lévő adatokat egyesítenék a reklámcég szolgáltatásával, amely az interneten keresők és a webes szörfölők szokásait térképezi föl.
Úgy tűnik, hogy a Google-nak nincs szerencséje újabb felvásárlásaival. Előzőleg, a YouTube megvétele után is óriási nyomás nehezedett a Google-ra, mivel a videómegosztó portál miatt - amelyet a cég 1,64 milliárd dollárért szerzett meg novemberben - szerzői jogvitával kellett szembenéznie. A keresővállalat szerint a mostani felvásárlás, a DoubleClick megvétele stratégiai lépés, ugyanakkor a szakemberek többsége már a bejelentés után úgy vélte, pénzkidobás a több mint hárommilliárd dolláros felvásárlási ár.