A független autókereskedők szövetsége (VFAS) hétfőn közölte: úgy számol, hogy körülbelül ezer kocsi marad a kereskedők nyakán, mert ezeket a típusengedély megvonása miatt gyakorlatilag nem lehet többé eladni. A nagy autóipari konszernektől független magán- és kisimportőröket, továbbá a használtautó-kereskedőket képviselő szövetség méltánytalannak tartja, hogy a gyártó hibájáért a kereskedők fizessenek és ezért mérlegeli, hogy "kártérítési igényt nyújt be a felelősökkel szemben".
A VFAS ugyanakkor az illetékes kormányhivatalt, a szövetségi útügyi hatóságot (ASTRA) is bírálta, amiért túlreagálta az ügyet és nem egyeztette lépését más európai közlekedési hatóságokkal.
Svájcban pénteken felfüggesztették a Volkswagen német autógyár azon dízelüzemű márkáinak árusítását, amelyek károsanyag-kibocsátási értékei egy szoftverrel feltehetőleg meghamisíthatók. A tilalom nem vonatkozik a már üzembe helyezett járművekre.
Svájc az első ország, amely ilyen drasztikus lépésre szánta el magát a károsanyag-kibocsátási botrány múlt heti kirobbanása óta.
Az ASTRA pénteken közölte, hogy 180 ezer olyan autóról van tudomása, amelyek dízelmotorjainak emissziós értékei meghamisíthatóak. A hatóság a 2009 és 2014 között gyártott Audi-, Seat-, Skoda- és Volkswagen-márkák 1,2-es, 1,6-os és 2 literes turbófeltöltős dízelmotoros változatait sorolta ebbe a kategóriába.
MTI