A Coca-Cola 2005-ben vezette be a Dasani márkát Argentínában, ahol a Danone Evian márkája a piacvezető a palackozott vizek terén. Az amerikai óriás tavaly decemberi nyilatkozatában cáfolta azokat az interneten megjelent híreszteléseket, miszerint a Dasani palackozott csapvíz lenne, és rákot okoz, írja a Financial Times.
A Coca-Cola most büntetőjogi feljelentést tett a bíróságon Buenos Airesben. A feljelentés az Aguas Danone Argentina és annak marketing ügynökségének, az Euro RSCG vezetőjét érinti, akiknek a nevét nem hozzák nyilvánosságra az ítélet megszületéséig.
A társaság szerint a kampány során megkérdőjelezték a Dasani minőségét, ami félrevezette a fogyasztókat, így jelentősen sérült a Coca-Cola de Argentina hírneve, valamint a Dasani márkaértéke.
Egyelőre sem a Danone, sem az Euro RSCG nem kívánta kommentálni a vádakat.
"Bámulatos, hogy ez a fajta tevékenység mennyire elterjedt. Azonban a negatív szóbeszéd-kampány megengedhetetlen. A vállalatok egyre kevésbé toleránsak az ilyen támadásokkal szemben" - közölte Paul Rand, a Word of Mouth Marketing Szövetség alelnöke.