2p

A Coca-Cola büntetőjogi panaszt tett Argentínában két meg nem nevezett Danone-vezető ellen, akik a vádak szerint internetes lejáratókampányt indítottak az amerikai üdítőgyártó Dasani vize ellen.

Úgy gondolják, ez lenne az első alkalom, hogy egy vezető nemzetközi vállalat törvényes eszközökkel küzd egy versenytársa által indított internetes szóbeszéd (word-of-mouth) kampánya ellen, melynek célja a rivális márkák lejáratása.

A Coca-Cola 2005-ben vezette be a Dasani márkát Argentínában, ahol a Danone Evian márkája a piacvezető a palackozott vizek terén. Az amerikai óriás tavaly decemberi nyilatkozatában cáfolta azokat az interneten megjelent híreszteléseket, miszerint a Dasani palackozott csapvíz lenne, és rákot okoz, írja a Financial Times.

A Coca-Cola most büntetőjogi feljelentést tett a bíróságon Buenos Airesben. A feljelentés az Aguas Danone Argentina és annak marketing ügynökségének, az Euro RSCG vezetőjét érinti, akiknek a nevét nem hozzák nyilvánosságra az ítélet megszületéséig.

A társaság szerint a kampány során megkérdőjelezték a Dasani minőségét, ami félrevezette a fogyasztókat, így jelentősen sérült a Coca-Cola de Argentina hírneve, valamint a Dasani márkaértéke.

Egyelőre sem a Danone, sem az Euro RSCG nem kívánta kommentálni a vádakat.

"Bámulatos, hogy ez a fajta tevékenység mennyire elterjedt. Azonban a negatív szóbeszéd-kampány megengedhetetlen. A vállalatok egyre kevésbé toleránsak az ilyen támadásokkal szemben" - közölte Paul Rand, a Word of Mouth Marketing Szövetség alelnöke.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!