1p

Az amerikai Starbucks kávézóihoz megszólalásig hasonló üzletek nyitását tervezi a McDonald's gyorsétteremhálózat. A mintegy tizennégyezer egyesült államokbeli mekinél nyíló kávézók külsejükben és kínálatukban is szinte azonosak lesznek a Starbucks egységeivel.

Az ügylet mintegy egymilliárd dollárral fogja növelni a McDonalds évenkénti 21,6 milliárdos forgalmát - derül ki a The Wall Street Journal hétfői jelentéséből, amelyet 2007-es belső dokumentumokra hivatkozva közölt a lap.

A két cég közötti ellentét már korábban kezdett kiéleződni, amikor a McDonald's elkezdte kiterjeszteni kávékínálatát. Ez, valamint a reggelikínálat és a különböző akciók, árleszállítások segítették a céget abban, hogy a legtöbb amerikai étteremláncnál jobban teljesíthessen.

Ezzel szemben a Starbucksnál csökkenő tendencia figyelhető meg. A vállalat korábban azt állította, hogy immunis az amerikai gazdaság szeszélyeire, mégis százzal csökkentette a 2008-ban megnyitandó egységek számát (2 600-ról 2 500-ra).

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!