1p

Az amerikai Starbucks kávézóihoz megszólalásig hasonló üzletek nyitását tervezi a McDonald's gyorsétteremhálózat. A mintegy tizennégyezer egyesült államokbeli mekinél nyíló kávézók külsejükben és kínálatukban is szinte azonosak lesznek a Starbucks egységeivel.

Az ügylet mintegy egymilliárd dollárral fogja növelni a McDonalds évenkénti 21,6 milliárdos forgalmát - derül ki a The Wall Street Journal hétfői jelentéséből, amelyet 2007-es belső dokumentumokra hivatkozva közölt a lap.

A két cég közötti ellentét már korábban kezdett kiéleződni, amikor a McDonald's elkezdte kiterjeszteni kávékínálatát. Ez, valamint a reggelikínálat és a különböző akciók, árleszállítások segítették a céget abban, hogy a legtöbb amerikai étteremláncnál jobban teljesíthessen.

Ezzel szemben a Starbucksnál csökkenő tendencia figyelhető meg. A vállalat korábban azt állította, hogy immunis az amerikai gazdaság szeszélyeire, mégis százzal csökkentette a 2008-ban megnyitandó egységek számát (2 600-ról 2 500-ra).

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!