A társaság csütörtöki jelentése szerint az adózott nyereség 99,65 millió dollár volt 2010 utolsó három hónapjában, 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A bevétel 22 százalékkal 5,81 milliárd dollárra nőtt. A kínai cég így két éve a legjobb negyedévet zárta.
A számítógépgyártók világrangsorában a negyedik helyen álló társaság 9,48 millió számítógépet (PC) adott el, 21,4 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A Gartner informatikai piackutató cég adatai alapján a növekedés mértéke messze meghaladja a globális PC-piac 3,1 százalékos bővülését, és az első három helyezett - a HP, az Acer és a Dell - növekedési ütemét is.
Az úgynevezett nyereséghányad - profit margin, vagyis az árbevételnek az a része, amely profittá válik - 2,2 százalékra nőtt a harmadik negyedévi 1,9 százalékról. Az ágazatban jellemzően alacsony nyereséghányad arra ösztönzi a cégeket, hogy új területekre is belépjenek és szövetségeket kössenek, akár a versenytársakkal is. Így tesz a Lenovo is, tavaly májusban például a LePhone nevű készülékkel belépett az okostelefonok piacára, az év végén pedig közös vállalatot alapított a NEC nevű japán PC-gyártóval.
A Lenovo 2005-ben lépett elő globális szereplővé, az amerikai IBM PC-gyártó üzletágának felvásárlásával.
MTI