3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Távozik az egyik legjelentősebb amerikai divatcég elnök-vezérigazgatója, Paul Pressler. Az elemzők szerint a lemondás hátterében a Gap utóbbi időben tapasztalt értékesítési gondjai állnak.

Gap: szédítő magasságba jutott a cég

Paul Pressler távozása után a vezetést ideiglenesen Robert Fisher veszi át a San Francisco-i székhelyű vállalatnál. A Gap forgalma folyamatosan csökken 2005 óta, ami elemzők szerint elsősorban annak tulajdonítható, hogy a cég túlságosan a fiatalokra összpontosít, ez a stílus azonban már nem fekszik a 30-as, vagy az annál idősebb korosztálynak. A bajokat észlelve a vállalat az év elején azt közölte, hogy átalakítják márkastratégiájukat, és változtatások várhatók a cég menedzsmentjében is.

A változások azonban igen drasztikusra sikeredtek, már-már földcsuszamlás szerűek. Néhány nap alatt ugyanis a cég első emberén kívül két másik topmenedzser is búcsút mondott a cégnek: Denise Johnston, a Gap felnőtt ruházati részlegének vezetője és az Old Navy márka fődizájnere, Ivy Ross.

Új tulajdonos jöhet

A nehézségek kapcsán az elmúlt időszakban a Goldman Sachsot szerződtette a társaság, hogy megtalálják a válságból vezető kiutat. A befektetési bankkal való együttműködés felerősítette azokat a pletykákat, amelyek szerint a Gap hamarosan tulajdonost válthat, a potenciális vevők között a Zara divatlánc által hazánkban is érdekelt Inditex neve is felmerült.

A Gap számára a legnagyobb kihívást az jelenti, amely az elmúlt évtizedekben a legnagyobbak közé emelte. Az első üzletét 1969-ben nyitó alapító Donald Fisher, aki kezdetben Levis farmereket árult, ugyanis olyan márkát akart létrehozni, amelyet a fiatalabb korosztály is szívesen hord. A háború után született úgynevezett Baby Boom-generáció gyermekeinek az öltöztetése sokáig óriási üzletnek bizonyult, az elmúlt három évtizedben a Gaphez tartozó márkák - a Gap, a Banana Republic, az Old Navy, a Forth & Towne és a Piperlime - neve 3100 üzlet portáljára került ki.

Támadások fentről és lentről

Miközben azonban a célcsoport szűkült az eltérő pozicionálású márkák komoly kihívókkal kellett, hogy szembe nézzenek. Az alsó-kategóriás Old Navy óriási visszaesést könyvelt el, miután nem tudott megfelelő választ adni a hipermarketláncok (a Target vagy a Wal-Mart) keltette versenyre. Eközben a magasabb minőséget képviselő márkák is új konkurensekkel kellett, hogy szembenézzenek, a Hot Topic, a Hollister, a Zara vagy éppen a Mango ugyanis sokkal trendibb kollekciókkal rukkolt ki, a Gaphez hasonló árszinten.

A nehézségeket a mostani vezetőváltás feltehetően tetézi, a cég ugyanakkor állítólag eltökélt a megújulást illetően. Ennek első lépéseként a cég új kampányában Kyra Sedgwick színésznő lesz a cég arca, aki több ismert mozifilm mellett (Született július 4-én, Csodabogár, Amerikai bérgyilkosnő), mostanában az egyik igen sikeres tévésorozatban (A főnök - The Closer) nyújtott alakításáért Golden Globe díjat kapott. A társaság és az Independent Laird médiaügynökség reményei szerint így a középkorúak számára is hiteles arculatot tudnak építeni, melynek köszönhetően ismét növekvő pályára állhat a Gap.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!