3p

Távozik az egyik legjelentősebb amerikai divatcég elnök-vezérigazgatója, Paul Pressler. Az elemzők szerint a lemondás hátterében a Gap utóbbi időben tapasztalt értékesítési gondjai állnak.

Gap: szédítő magasságba jutott a cég

Paul Pressler távozása után a vezetést ideiglenesen Robert Fisher veszi át a San Francisco-i székhelyű vállalatnál. A Gap forgalma folyamatosan csökken 2005 óta, ami elemzők szerint elsősorban annak tulajdonítható, hogy a cég túlságosan a fiatalokra összpontosít, ez a stílus azonban már nem fekszik a 30-as, vagy az annál idősebb korosztálynak. A bajokat észlelve a vállalat az év elején azt közölte, hogy átalakítják márkastratégiájukat, és változtatások várhatók a cég menedzsmentjében is.

A változások azonban igen drasztikusra sikeredtek, már-már földcsuszamlás szerűek. Néhány nap alatt ugyanis a cég első emberén kívül két másik topmenedzser is búcsút mondott a cégnek: Denise Johnston, a Gap felnőtt ruházati részlegének vezetője és az Old Navy márka fődizájnere, Ivy Ross.

Új tulajdonos jöhet

A nehézségek kapcsán az elmúlt időszakban a Goldman Sachsot szerződtette a társaság, hogy megtalálják a válságból vezető kiutat. A befektetési bankkal való együttműködés felerősítette azokat a pletykákat, amelyek szerint a Gap hamarosan tulajdonost válthat, a potenciális vevők között a Zara divatlánc által hazánkban is érdekelt Inditex neve is felmerült.

A Gap számára a legnagyobb kihívást az jelenti, amely az elmúlt évtizedekben a legnagyobbak közé emelte. Az első üzletét 1969-ben nyitó alapító Donald Fisher, aki kezdetben Levis farmereket árult, ugyanis olyan márkát akart létrehozni, amelyet a fiatalabb korosztály is szívesen hord. A háború után született úgynevezett Baby Boom-generáció gyermekeinek az öltöztetése sokáig óriási üzletnek bizonyult, az elmúlt három évtizedben a Gaphez tartozó márkák - a Gap, a Banana Republic, az Old Navy, a Forth & Towne és a Piperlime - neve 3100 üzlet portáljára került ki.

Támadások fentről és lentről

Miközben azonban a célcsoport szűkült az eltérő pozicionálású márkák komoly kihívókkal kellett, hogy szembe nézzenek. Az alsó-kategóriás Old Navy óriási visszaesést könyvelt el, miután nem tudott megfelelő választ adni a hipermarketláncok (a Target vagy a Wal-Mart) keltette versenyre. Eközben a magasabb minőséget képviselő márkák is új konkurensekkel kellett, hogy szembenézzenek, a Hot Topic, a Hollister, a Zara vagy éppen a Mango ugyanis sokkal trendibb kollekciókkal rukkolt ki, a Gaphez hasonló árszinten.

A nehézségeket a mostani vezetőváltás feltehetően tetézi, a cég ugyanakkor állítólag eltökélt a megújulást illetően. Ennek első lépéseként a cég új kampányában Kyra Sedgwick színésznő lesz a cég arca, aki több ismert mozifilm mellett (Született július 4-én, Csodabogár, Amerikai bérgyilkosnő), mostanában az egyik igen sikeres tévésorozatban (A főnök - The Closer) nyújtott alakításáért Golden Globe díjat kapott. A társaság és az Independent Laird médiaügynökség reményei szerint így a középkorúak számára is hiteles arculatot tudnak építeni, melynek köszönhetően ismét növekvő pályára állhat a Gap.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!