2p

A Magyar Vasúti Hivatal (MVH) adatai szerint az Európai Unió, Norvégia és Svájc vasútjainak liberalizációját mérő LIB index magyarországi értéke 2007-ben 637 pont volt, ami elmarad a 687 pontos európai átlagtól, ugyanakkor jelentős javulás a 2004-ben mért 366 pontos magyar értékhez képest, közölte a hivatal elnöke.

Antal Dániel elmondta, hogy a LIB index részét képező, az európai joganyag átvételét mutató LEX index Magyarországon 2007-ben 731 ponton állt, ami 17 ponttal alatta van az európai átlagnak. 2004-ben még ugyanez a mutató megközelítően 480 ponton állt Magyarország esetében.

A hivatal elnöke kiemelte: a LIB index másik összetevője, a piacra jutást mérő ACCESS index 2007-ben 613 ponton állt Magyarországon az európai 671 pontos átlaggal, illetve a 2004. évi 315 ponttal szemben.

A hivatal tájékoztatása szerint LIB index részét nem képező, de a versenypiac működését mérő COM index legutóbb 275 pont volt Magyarország esetében, ami 61 ponttal alacsonyabb az európai átlagnál.

Antal Dániel a vasúti liberalizációs lemaradás okai között említette az állami vasút szerkezetének teljes átalakításának hiányát. Megjegyezte: a MÁV még jelenleg is integrált szerkezetben működik. A magyar vasúti pályahasználati szabályozás nem versenybarát, diszkriminatív a MÁV javára, nehéz a vasúti pályára jutás. A magyar vasút liberalizációjának lemaradásához hozzájárult az uniós jogszabályok lassú átültetése, a jogalkalmazás erőtlensége is.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!