Antal Dániel elmondta, hogy a LIB index részét képező, az európai joganyag átvételét mutató LEX index Magyarországon 2007-ben 731 ponton állt, ami 17 ponttal alatta van az európai átlagnak. 2004-ben még ugyanez a mutató megközelítően 480 ponton állt Magyarország esetében.
A hivatal elnöke kiemelte: a LIB index másik összetevője, a piacra jutást mérő ACCESS index 2007-ben 613 ponton állt Magyarországon az európai 671 pontos átlaggal, illetve a 2004. évi 315 ponttal szemben.
A hivatal tájékoztatása szerint LIB index részét nem képező, de a versenypiac működését mérő COM index legutóbb 275 pont volt Magyarország esetében, ami 61 ponttal alacsonyabb az európai átlagnál.
Antal Dániel a vasúti liberalizációs lemaradás okai között említette az állami vasút szerkezetének teljes átalakításának hiányát. Megjegyezte: a MÁV még jelenleg is integrált szerkezetben működik. A magyar vasúti pályahasználati szabályozás nem versenybarát, diszkriminatív a MÁV javára, nehéz a vasúti pályára jutás. A magyar vasút liberalizációjának lemaradásához hozzájárult az uniós jogszabályok lassú átültetése, a jogalkalmazás erőtlensége is.