2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Németországban megszüntetik az Opel Astra gyártását, az Opel legfontosabb modelljét 2015-től már csak Lengyelországban és Nagy-Britanniában gyártják majd - közölte a cég csütörtökön.

Az 1992 és 1999 között az Opel szentgotthárdi üzemében is gyártott személyautó típus jelenleg a németországi Rüsselsheimben, valamint a lengyelországi Gliwicében és a nagy-britanniai Ellesmere Portban működő gyárban készül.

A cég a hét elején közölte, hogy a kompakt modell új generációját csak két telephelyen gyártják majd. Beszámolók szerint nem volt kétséges, hogy az alacsonyabb munkaerőköltségek miatt igen gazdaságos lengyelországi üzemben tovább folytatják az alap Opel-modell gyártását. A kérdés az volt, hogy a brit vagy a német munkavállalók fogadják-e el a vállalat ajánlatát, amely rugalmasabb beosztást, de kisebb fizetést irányzott elő. A brit alkalmazottak 94 százaléka elfogadta a fizetéscsökkentést, így végül Ellesmere Portban folytatódhat az Astra-gyártás.

Az Opel közleményében hangsúlyozta, hogy a cég székhelyén, a Hessen tartománybeli Rüsselsheimben működő üzem az Opel/Vauxhall márka legmodernebb gyára, amelynek kapacitását teljes mértékben ki kell használni azt követően is, hogy az Astra és az Insignia modell gyártása befejeződik, a menedzsment ezért tárgyalást kezdeményez a munkavállalókkal. A két másik üzemben együttesen 300 millió euró értékben hajtanak végre fejlesztéseket, a brit telephelyen 700 új munkahelyet is létrehoznak - áll a közleményben.

Az Opel/Vauxhall az amerikai General Motors (GM) európai leányvállalata. A cég legutóbb 2006-ban volt nyereséges, a 2008-ban elmélyült világgazdasági válságban pedig végveszélybe került és a tulajdonos azt fontolgatta, hogy eladja. A német kormány a Magna osztrák-kanadai autóipari beszállítóval közösen tervet készített a társaság megmentésére, végül azonban a GM úgy döntött, hogy mégis megtartja és átalakítja a céget. Ennek során megszüntettek 8 ezer munkahelyet az összesen 48 ezerből, és felszámolták az antwerpeni gyárat. Az Opel azonban nem állt talpra, a veszteség tavaly 575 millió euró volt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!