2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Viteldíj-forradalmat ígér a távolsági autóbuszokat közlekedtető PolskiBus cég, amely hétfőn kezdte meg tevékenységét a lengyel piacon.

Az új személyszállító buszvállalat mögött Brian Souter skót milliomos, a brit Stagecoach vállalat tulajdonosa áll. A PolskiBus azt ígéri, hogy gyors, kényelmes és olcsó lesz, 16 lengyel nagyvárosba és négy európai fővárosba - Pozsonyba, Berlinbe, Prágába és Bécsbe - indít járatokat. Az utasokat 70 holland Van Hool márkájú korszerű autóbusz fogja szállítani - jelentette hétfőn a Dziennik Gazeta Prawna című lengyel napilap.

A foglalás ugyanúgy történik majd, mint a repülőgépek esetében. A legolcsóbb jegy 1 zlotyba (mintegy 70 forintba) kerül - közölte a társasággal kapcsolatban álló illetékes személy.

Bár a Stagecoach Group az egyik legnagyobb nagy-britanniai vállalat, amelynek ott 14 százalékos a piaci részesedése a buszközlekedésben, és 25 százalékos piacai hányada van a vasúti közlekedésben, kérdéses, hogyan boldogul a lengyel piacon - írta a lengyel lap, emlékeztetve arra, hogy a 90-es évek közepén a brit National Express érdekeltségébe tartozó Polski Express már próbálkozott Lengyelországban, de kudarcot vallott.

A britek végül kivonultak a lengyel piacról, mert a lengyel cégek sikeresen blokkolták az általuk irányított buszpályaudvarokat.

Lengyelországban jelenleg mintegy 1.200 személyszállító autóbuszcég működik. A 23 ezer távolsági járatot 45 ezer autóbusz szolgálja ki. Legnagyobb a Veolia magáncég 100 autóbusszal, őt követi a Souter Holdings Poland 70 busszal, és hasonló nagyságrendű flottákat üzemeltetnek a PKS állami buszvállalat leányvállalatai.

A nagy konkurencia miatt az autóbuszos személyszállítás nem nyereséges üzletág, a statisztikai hivatal szerint 2009-ben 5 százalékos veszteséggel működött.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!