A gyorsétteremlánc vezérigazgatója csütörtökön jelentette be, hogy az olaj, a hús és a tej árának emelkedését nem fogják teljes egészében áthárítani a fogyasztókra, hogy ezzel is arra sarkallják őket, hogy legyenek lojálisak a McDonald's-hez. "Ez nem az az idő, amikro újabb terheket lehet a fogyasztókra hárítani. Később majd emlékezni fognak arra, melyik cég emelte az árakat és melyik nem" - mondta Jim Skinner.
Az amerikai fogyasztóknak így is sok nehézséggel kell megküzdeniük ezekben a hónapokban, mivel emelkedik a munkanélküliség és az infláció, szinte minden termékért többet kell fizetni. "Mi vagyunk a piacvezetők, ezért sokmindenben mi diktálunk a gyorséttermek piacán. A fogyasztóink azt szeretnék, ha továbbra is mi diktálnánk, ezért kedveskedünk nekik azzal, hogy nem emeljük az árakat olyan mértékben, mint kéne" - tette hozzá Skinner.
A legutóbb az olcsó menük hoztak népszerűséget a McDonald's-nek, a szegényebb rétegek körében népszerű volt a dupla sajtburgert tartalmazó menü, ez pedig megnövelte az éttermek forgalmát. A nagyobb forgalom hozzájárult ahhoz, hogy most nem kell jelentősen emelni az árakat.
A gyorsétteremlánc vezetői azt is közölték, hogy áprilisban 5 százalékkal emelkedett éttermeik forgalma, elsősorban Kínában, Ausztráliában és Oroszországban értek el jó eredményeket az üzleteik.