2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2017 legerősebb brandje a Lego lett, legalábbis a Brand Finance listája alapján. A játékgyártó a Google-t, a Nike-t és a Ferrarit megelőzve lett a világ legjobbja.

A Brand Finance tanácsadó cég minden évben három kritérium mentén rangsorolja a cégeket, illetve azok brandjét. Az első szempont értékét a fogyasztói felmérésekből számolják, például olyan kérdések alapján, mint hogy mely brandet szeretik leginkább, mit szándékoznak megvenni a fogyasztók. A második kritériumként azt vizsgálják, hogy mennyi költött az adott cég brandjének marketingjére. Amely cég többet fordított rá, az előrébb kerül a listán mint az, amelyik kevesebbet. A harmadik meghatározó tényező pedig a vállalat üzleti marginja, nyeresége. Minél inkább képes prémium árazást érvényesíteni és ezen keresztül maximálni a nyereségét, annál jobban szerepel.

A végső lista kialakítása során a fogyasztói felmérések eredményét 50, míg a másik két tényezőt 25-25 százalékban veszik figyelembe a Brand Finance munkatársai, akik 2017-re a Legót hozták ki a világ legerősebb márkájaként. A dán cég 2015-ben már egyszer vezette ezt a listát, tavaly azonban átmenetileg a Disney leszorította a dobogó tetejéről, amit most sikerült visszahódítaniuk. Ráadásul nemrég jelent meg a The Lego Movie folytatása, így a Brand Finance szakértői szerint még tovább nőhet a Lego brandje.

A dán cég mögött idén a második helyre a Google futott be a legerősebb márkák listáján. Ráadásul a Mountain View-ban székelő keresőóriás vezetősége igen elégedett lehet az idei listákkal, hiszen nemrég a legértékesebb brand címét nyerték el megelőzve a nagy riválist, az Apple-t.

A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Nike került, míg a Ferrari negyedik lett. A további sorrend a TOP 10-ben: Visa, Disney, NBC, PwC, Johnson&Johnson és McKinsey&Company.

2014-ben a budapesti Bazilikánál épült fel a világ legmagasabb Lego tornya

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!