2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Idén megtört az Apple uralma, hiszen már nem az "almalogó" a legértékesebb márka a legfrissebb felmérés szerint. Tudja, ki vette át a helyét?

A Millward Brown márkák értéke alapján összeállított toplistáját már nem az Apple, hanem a Google vezeti 158 milliárd dolláros (35 076 milliárd forintos) értékének köszönhetően. Ezzel szemben az "almalogó" 148 milliárdot ér, mely egy év alatt 20 százalékot veszített értékéből.

Igaz ugyan, hogy 4 százalékkal 107 milliárdra csökkent az IBM értéke, mégis sikerült megőriznie a harmadik helyét. A negyedikre viszont egy meglehetősen nagy ugrással a Microsoft lépett előre - egy év alatt a márka értéke ugyanis harmadával emelkedett, így már kicsivel több mint 90 milliárd dollárt ért. Ezzel együtt a tavalyi évvel ellentétben már az első négy helyen a technológiai szektor képviselteti magát.

A listán a legértékesebb, nem az imént említett szektorból származó márka a McDonald's 85,7 milliárd dolláros értékével.

A Millward Brown felmérése szerint egyébként a TOP 100 értéke 12 százalékkal 2900 milliárd dollárra emelkedett, míg egy évvel ezelőtt mindössze 7 százalékos éves növekedés mutatkozott  márkaértékben. Köszönhető ez annak is, hogy mindössze 18 olyan márka szerepel a listán, mely egy év alatt veszített értékéből.

A listán újoncként egyből a 71. helyre rangsorolta magát a Twitter a 13,8 milliárd dolláros értékével, illetve az "előkelő" 77. helyen debütált a szintén technológiai szektorból érkező LinkedIn is 12,4 milliárd dolláros márkaértékkel. Első alkalommal került a TOP 100-ba még a Ford, a Bank of America, a PayPal, az ING és a UBS is.

Míg amerikai cégek adják a világ 10 legértékesebb márkáját, addig Európában a technológiai szektort képviselő SAP áll az első helyen 36,4 milliárddal, amit a Deutsche Telekom (28,7 milliárd) és a Louis Vuitton (25,8 milliárd) követ.

Ázsiában a Tencent és a China Mobile a legértékesebb előbbi 53,6, utóbbi 50 milliárd dolláros márkaértékének köszönhetően.

A TOP 25
(Forrás: Millward Brown)

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!