2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Idén megtört az Apple uralma, hiszen már nem az "almalogó" a legértékesebb márka a legfrissebb felmérés szerint. Tudja, ki vette át a helyét?

A Millward Brown márkák értéke alapján összeállított toplistáját már nem az Apple, hanem a Google vezeti 158 milliárd dolláros (35 076 milliárd forintos) értékének köszönhetően. Ezzel szemben az "almalogó" 148 milliárdot ér, mely egy év alatt 20 százalékot veszített értékéből.

Igaz ugyan, hogy 4 százalékkal 107 milliárdra csökkent az IBM értéke, mégis sikerült megőriznie a harmadik helyét. A negyedikre viszont egy meglehetősen nagy ugrással a Microsoft lépett előre - egy év alatt a márka értéke ugyanis harmadával emelkedett, így már kicsivel több mint 90 milliárd dollárt ért. Ezzel együtt a tavalyi évvel ellentétben már az első négy helyen a technológiai szektor képviselteti magát.

A listán a legértékesebb, nem az imént említett szektorból származó márka a McDonald's 85,7 milliárd dolláros értékével.

A Millward Brown felmérése szerint egyébként a TOP 100 értéke 12 százalékkal 2900 milliárd dollárra emelkedett, míg egy évvel ezelőtt mindössze 7 százalékos éves növekedés mutatkozott  márkaértékben. Köszönhető ez annak is, hogy mindössze 18 olyan márka szerepel a listán, mely egy év alatt veszített értékéből.

A listán újoncként egyből a 71. helyre rangsorolta magát a Twitter a 13,8 milliárd dolláros értékével, illetve az "előkelő" 77. helyen debütált a szintén technológiai szektorból érkező LinkedIn is 12,4 milliárd dolláros márkaértékkel. Első alkalommal került a TOP 100-ba még a Ford, a Bank of America, a PayPal, az ING és a UBS is.

Míg amerikai cégek adják a világ 10 legértékesebb márkáját, addig Európában a technológiai szektort képviselő SAP áll az első helyen 36,4 milliárddal, amit a Deutsche Telekom (28,7 milliárd) és a Louis Vuitton (25,8 milliárd) követ.

Ázsiában a Tencent és a China Mobile a legértékesebb előbbi 53,6, utóbbi 50 milliárd dolláros márkaértékének köszönhetően.

A TOP 25
(Forrás: Millward Brown)

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!