A Millward Brown márkák értéke alapján összeállított toplistáját már nem az Apple, hanem a Google vezeti 158 milliárd dolláros (35 076 milliárd forintos) értékének köszönhetően. Ezzel szemben az "almalogó" 148 milliárdot ér, mely egy év alatt 20 százalékot veszített értékéből.
Igaz ugyan, hogy 4 százalékkal 107 milliárdra csökkent az IBM értéke, mégis sikerült megőriznie a harmadik helyét. A negyedikre viszont egy meglehetősen nagy ugrással a Microsoft lépett előre - egy év alatt a márka értéke ugyanis harmadával emelkedett, így már kicsivel több mint 90 milliárd dollárt ért. Ezzel együtt a tavalyi évvel ellentétben már az első négy helyen a technológiai szektor képviselteti magát.
A listán a legértékesebb, nem az imént említett szektorból származó márka a McDonald's 85,7 milliárd dolláros értékével.
A Millward Brown felmérése szerint egyébként a TOP 100 értéke 12 százalékkal 2900 milliárd dollárra emelkedett, míg egy évvel ezelőtt mindössze 7 százalékos éves növekedés mutatkozott márkaértékben. Köszönhető ez annak is, hogy mindössze 18 olyan márka szerepel a listán, mely egy év alatt veszített értékéből.
A listán újoncként egyből a 71. helyre rangsorolta magát a Twitter a 13,8 milliárd dolláros értékével, illetve az "előkelő" 77. helyen debütált a szintén technológiai szektorból érkező LinkedIn is 12,4 milliárd dolláros márkaértékkel. Első alkalommal került a TOP 100-ba még a Ford, a Bank of America, a PayPal, az ING és a UBS is.
Míg amerikai cégek adják a világ 10 legértékesebb márkáját, addig Európában a technológiai szektort képviselő SAP áll az első helyen 36,4 milliárddal, amit a Deutsche Telekom (28,7 milliárd) és a Louis Vuitton (25,8 milliárd) követ.
Ázsiában a Tencent és a China Mobile a legértékesebb előbbi 53,6, utóbbi 50 milliárd dolláros márkaértékének köszönhetően.
(Forrás: Millward Brown)
mfor.hu