A gép a gyárnak az Amur menti Komszomolszkban lévő kifutópályájáról szállt fel, s negyven percig volt a levegőben, 1 200 méter magasra emelkedve fel. Mostantól kezdődhet a gép forgalomba helyezéséhez szükséges legalább hatszáz repülés teljesítése.
A jelenlegi tervek szerint év végére összeszerelnek négy gépet, s ennek alapján a cég arra számít, hogy a már megrendelt járművek kiszállítása legfeljebb két-három hónapot késik. Eddig már 73 darabra van megrendelés, de két orosz társaság az első repülésre várt, s ezután még 27 repülőgépet szándékozik rendelni, a szerződések már elkészültek és aláírásra várnak.
Az első megrendelő az Aeroflot volt, amelynek a szerződés értelmében az első gépet idén novemberben kellett volna megkapnia, de a szállítás késni fog.
Az SSJ az utóbbi évek legnagyobb vállalkozása az orosz repülőgépgyártásban, tervezett költsége 1,4 milliárd dollár. A prototípus szeptemberi bemutatóján Szergej Ivanov első miniszterelnök-helyettes azt mondta róla, hogy ez lesz az első orosz személyszállító repülőgép, amely megfelel a nemzetközi normáknak. Szakemberek reményei szerint a fejlesztéssel újjászületik az elmúlt másfél évtizedben hanyatlásnak indult orosz légiközlekedési ipar.