A 2014. július 1-jével lezárult tranzakció során a Centrál Csoport a Sanoma Media Budapest Zrt. részvényeinek 100 százalékát szerezte meg. A magyar magánszemélyek és intézményi befektetők kezében lévő pénzügyi csoport a vételárat egy összegben fizette ki a finn anyavállalatnak. Az új tulajdonos Centrál Médiacsoport Zrt. néven működteti tovább a jövőben Magyarország egyik vezető médiavállalkozását.
Szabó György vezérigazgató 22 év után közös megegyezéssel távozik a cégtől, helyét a vezető testületben Varga Zoltán veszi át, a pénzügyekért pedig gazdasági igazgatóként Székely László felel majd.
„A vállalat legnagyobb értéke a brandekben és a szakembergárdában rejlik, a Centrál Csoport célja, hogy erre alapozva olyan minőségi tartalmakat állítson elő, amelyekre hosszú távon is fizetőképes kereslet van” – közölte Varga Zoltán, a Centrál Csoport alapítója és vezérigazgatója a tranzakció pénzügyi lezárását követően, hozzátéve: elsődleges céljuk, hogy a magyar médiapiac legnagyobb print- és online kiadóvállalatát hosszú távon, nyereségesen üzemeltessék tovább.
A tranzakció lezárását követően a Centrál Csoport azonnal megkezdte a médiavállalkozáshoz tartozó portfolióelemek részletes átvilágítását, az egyes médiumokat, lapokat, oldalakat érintő döntéseket a pénzügyi átvilágítás és tervezés után hozzák meg. Ennek keretében átfogó reorganizációs programot indítanak, amely elsősorban a központi költségek csökkentését és vállalat működési hatékonyságának javítását célozza. A Centrál Médiacsoport Zrt. számára kiemelten fontos az üzleti partnerei, hirdetői minőségi kiszolgálása, ezért a jövőben kiemelt hangsúlyt fektet majd az üzleti folyamatok hatékonyságának növelésére.
mfor.hu