Tájékoztatása szerint erre jó lehetőséget biztosít a debreceni repülőtér, amelynek a működtetésére kiír pályázat meghosszabbított határideje éppen pénteken járt le.
Ezzel összefüggésben Kósa Lajos bejelentette: az önkormányzat nem kívánja eladni a légibázist, már csak azért sem, mert ha megtenné, vissza kellene fizetni azt a jelentős európai uniós támogatást, amit a repülőtér területének szénhidrogén-mentesítésére nyertek el.
Herdon István, a Xanga Holding Kft. ügyvezetője a befektetői tájékoztatón elmondta: cégük Debrecen Port elnevezéssel, több mint egy éves előkészítő munkával új projektkoncepciót fogalmazott meg, amelynek célja, hogy a debreceni nemzetközi repülőtér környezetében magas színvonalú infrastruktúra fejlesztéssel üzleti aktivitást generáljon.
A projekt egyik kiemelt eleme a Debreceni Cargo és Logisztikai Központ megvalósítása, aminek érdekében a Xanga Holding Kft., illetve a Xanga LLC tőkebefektető társaság 50-50 százalékos tulajdoni hányadával létrehozták a 120 millió forint jegyzett tőkéjű Debreceni Cargo és Logisztikai Kft-t.
A húszmillió eurós beruházás három ütemében kétezer négyzetméteres cargo csarnokot, negyvenezer négyzetméter összalapterületű logisztikai csarnokokat és 35 hektár további logisztikai fejlesztésekre alkalmas ingatlanterületet alakítanak ki.
A fejlesztés eredményeként 2009 első negyedévére a térségben jelenleg teljes mértékben hiányzó cargo-szolgáltatások biztosítására nyílik lehetőség, jövő év végére pedig elkészülnek a bérelhető logisztikai csarnokok is - tette hozzá Herdon István.
A térség adottságairól szólva Virág László, a Debreceni Cargo és Logisztikai Kft. ügyvezetője elmondta: a helyi repülőtér alkalmas a teherszállításban használt repülőgépek fogadására.
Az Európai Unió legkeletebbre fekvő állandó vámúttal rendelkező nemzetközi légi határátkelőhelye teljes körűen megfelel a shengeni követelményeknek - fűzte hozzá az ügyvezető.