3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tíz hazai kkv közül kilenc nincs tisztában azzal, mit is jelent a logisztika, s emiatt nem is képes az ezzel kapcsolatos tevékenységének hatékonyságán javítani. Ez is kiderült azon a logisztikai roadshow-n, amely Budapest és Veszprém után júniusban Nyíregyházát is útjába ejtette.

A legtöbb kisvállalkozás esetében egészen az alapoktól kell indulni, azaz a logisztika fogalmát tisztázni. Ez sokkal több mint fuvarozás vagy raktározás, hiszen a vevői igények felmérését és az utánkövetési folyamatokat is magában foglalja. A magyar kkv-knak azonban kevesebb mint tíz százaléka gondolja ezt így és alkalmazza cégénél, derült ki a roadshow-t szervező Ghibli Kft. lapunkhoz eljuttatott felméréséből.

Felesleges kiadások

A nyíregyházi előadáson elhangzott: a cégek tisztában vannak azzal, hogy többet kellene foglalkozniuk logisztikával, mégsem terveznek jelentősebb fejlesztéseket ezen folyamataik hatékonyabbá tételére. A fejlődéshez elsősorban szemléletváltására van szükség.

További probléma, hogy sok kkv éppen az információhiány miatt fordítja felesleges kiadásokra a pénzét. A könyvelésből például nem derülnek ki pontosan a logisztikai költségek: a könyvelési struktúra ugyanis egyáltalán nem sorolja a raktárosok bér- és járulékköltségeit a logisztikai kiadások közé.

Szabó Zoltán (középen) a nyíregyházi előadáson

Ezért fontos, hogy a cégvezetők rendszeresen gyűjtsék össze és elemezzék utóbbi költségeiket. Így "fülön csíphetőek" azok a problémás pontok a vállalati folyamatokban, melyeknél szükséges költséget csökkenteni.

Nem tudják, mi kell a vevőnek

Szintén hiányosság, hogy "a cégek nagy része - és ezt felmérésünk is alátámasztja - nem kérdezi meg vevőit, mire is van valójában szükségük" - emelte ki előadásában Szabó Zoltán, a Ghibli Kft. ügyvezetője. Inkább saját maguk próbálják kitalálni az igényeket, vagy a konkurenciát másolják, esetleg a külföldi példát követik.

Ehelyett azonban felméréseket kellene végezniük, hogy a valós vevői igényekre is fény derüljön. Szép számmal lehetne olyan magyarországi példákat említeni, amikor ennek hiánya miatt a társaságok milliókat költöttek el feleslegesen, tette hozzá.

A logisztika képes versenyelőnyhöz juttatni a magyar vállalatokat, ha felismerik jelentőségét, és ennek kezelése során nem ragadnak le a fuvarozás, raktározás szintjén.

"Mi mással lehetne elsőséget elérni egy cégnek, mint gyorsasággal, piacismerettel és hatékonysággal?!" - összegezte véleményét a vezető.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!