A közlemény szerint a felújítási tervek elkészítésekor elsődleges szempont volt, hogy a kivitelezésre a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a legrövidebb időn belül kerüljön sor.
A tervek szerint a pénzből mintegy 1,7 milliárd forint jut burkolat felújításra, 800 millió forint hídfenntartásra és 380 millió forint az úttartozékok rekonstrukciójára. A fennmaradó összeg az egyéb fenntartási feladatokat fedezi.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. 2009-es fenntartási programjának kisebb, halaszthatatlan munkálatai már év eleje óta zajlanak. Ezek javarészt a lokális burkolathibák és kátyúk javítása.
Az ÁAK az idei programok közül három jelentősebb beruházást emelt ki: az M0 autóút déli szektorának bővítésével kapcsolatban felmerült fenntartási munkálatokat, így az autóút M0-M7 és diósdi csomópontjának felújítását, valamint néhány erősen nyomvályúsodott pályaszakasz javítását. Ezek kivitelezése már elkezdődött, a munkák befejezése decemberre várható.
Ugyancsak nagy feladatnak számít az M2-es autóút nagyfelületű burkolatjavítása a 22-32,7 kilométerszelvények között, amelynek során a szakasz kopórétegét cseréli ki a kivitelező. A jelentős forgalomkorlátozással járó munkálatok szeptemberben kezdődnek és várhatóan október végéig tartanak.
Több szakaszon folytatódik tovább az M3-as autópálya burkolat felújítása is a 18,5-21,3 és a 96,5-99 kilométerszelvények között a bal pályán.
A közlemény szerint a korábbi évekhez hasonlóan az idén is folytatódik az ÁAK Zrt. hídfelújítási programja. Ennek keretében 2009-ben a társaság szakemberei 6 hídon terveznek teljes körű, illetve részleges, például korrózióvédelmi munkálatokat. A hidakkal kapcsolatos fenntartási feladatok jelentős részét a burkolat-felújításokkal egy időben, azonos terelésben végzik el a kivitelezők, és az egyéb hídfelújítások esetén sem kell sávcsökkentéssel járó forgalomterelésre számítaniuk az autósoknak.
MTI/Menedzsment Fórum