2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV-Trakció Zrt. a Mozdonyvezetők Szakszervezetének (MOSZ) sztrájkfenyegetését a tárgyalások jelenlegi szakaszában idő előttinek, indokolatlannak, és túlzott nyomásgyakorlásnak tartja - közölte a munkáltató

A Mozdonyvezetők Szakszervezete kedden jelentette be, hogy  munkabeszüntetést tart április 10-én, szombat 8-14 óra között, ha legkésőbb 2010. április 9-én nem jön létre megállapodás a kollektív szerződés helyi függelékei ügyében, amely meghatározza például  a munkarendet, a munkaidő beosztás szabályait, a pihenőidőt, a szolgálatba való jelentkezés és a munkavégzés helyszínét.

A munkáltató közleményében hangsúlyozza: értetlenül áll a Mozdonyvezetők Szakszervezete sztrájkfenyegetése előtt, hiszen a kollektív szerződés új helyi függelékeiről folyamatosan tárgyalnak a vezérigazgatóságon illetve a területi központokban.

A MÁV-Trakció tájékoztatása szerint hat helyszínen a tárgyalások  megállapodás közeli helyzetet értek el. Szegeden az új helyi függelékről a munkáltató a Mozdonyvezetők Szakszervezetének javaslatát elfogadta, és létrejött a megállapodás, amelynek módosítását később a szakszervezet kezdeményezte. A múlt héten a felek aláírták a helyi függeléket Pécsett. További négy helyen - Budapesten, Debrecenben, Miskolcon és Szombathelyen - a mielőbbi megállapodás reményében folynak a tárgyalások. A kialakult munkaügyi konfliktus lényege, hogy míg a MÁV-Trakció a tárgyalások kiinduló alapjának a 2010. január 31-éig érvényben volt helyi függelékek és azok alkalmazási gyakorlatát tekinti, addig a MOSZ tisztségviselői több helyen a korábbi tartalommal történő megkötést is visszautasítják.

A vasúttársaság hangsúlyozza, hogy sem a kollektív szerződés helyi függelékeivel, sem más munkáltatói intézkedésekkel nem rontja a társaságnál dolgozó mozdonyvezetők munkavégzésének feltételeit, azonban a jelenlegi vasúti vontatási piac elvárásaihoz jobban alkalmazkodó vontatási szolgáltatásra van szükség. A mozdonyvezetők munkahelyének hosszú távú megőrzése is ezt kívánja a piaci szemléletet. A személyi alapbéremelést a munkáltató 2010. január 1-jéig visszamenőleg végrehajtotta, ennek hatására a mozdonyvezetők idei reálkeresete 9-10 százalékkal növekszik tavalyhoz képest.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!