Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a csütörtöki egyeztetést követően remélte, hogy a közlekedési tárca vezetése korábbi nyilatkozataihoz tartja magát, és lépéseket tesz annak érdekében, hogy a MÁV menedzsmentje a megállapodást lehetővé tevő helyzetbe kerüljön. Hozzátette: a helyzet már szinte tragikomikus, nem történik hosszú idő óta előrelépés. Szerinte a MÁV menedzsmentjének "meg van kötve a keze", nem képes érdemben elmozdulni korábbi álláspontjáról.
Bárány Balázs megerősítette: a szakszervezet szeretné elkerülni a sztrájkot, de ha a tárgyalásokon nem lesz előrelépés, a sztrájkbizottság július elsejei döntésének megfelelően két héten belül - ami július 15-én jár le - folytatják a munkabeszüntetést. Az alelnök szerdán az mfor.hu-nak azt nyilatkozta, hogy a vasutasnapon (július 12-én) biztosan nem lépnek akcióba, illetve amennyiben munkabeszüntetésre kerül sor, azt a sztrájknap előtti nap délutánján bejelentik.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az egyeztetés után úgy nyilatkozott, hogy most sem közeledtek az álláspontok. A munkáltató szerint a szakszervezet követelései irreálisak, nem teljesíthetők. A vasúttársaságnak nincs anyagi fedezete a követelések teljesítésre sem egyenként, sem csomagban. A MÁV Zrt. szóvivője elmondta, azt kérik a szakszervezeti tagoktól, lássák be, hogy a követelések irreálisak.
A VDSZSZ eredeti követelése tíz százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, és a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azokkal a követelésekkel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, a munkáltató pedig 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt.