2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem született megállapodás a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok között a sztrájkkövetelésekről, és a még elégséges szolgáltatásról a csütörtöki tárgyaláson. Az egyeztetést július 11-én, pénteken folytatják.

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a csütörtöki egyeztetést követően remélte, hogy a közlekedési tárca vezetése korábbi nyilatkozataihoz tartja magát, és lépéseket tesz annak érdekében, hogy a MÁV menedzsmentje a megállapodást lehetővé tevő helyzetbe kerüljön. Hozzátette: a helyzet már szinte tragikomikus, nem történik hosszú idő óta előrelépés. Szerinte a MÁV menedzsmentjének "meg van kötve a keze", nem képes érdemben elmozdulni korábbi álláspontjáról.

Bárány Balázs megerősítette: a szakszervezet szeretné elkerülni a sztrájkot, de ha a tárgyalásokon nem lesz előrelépés, a sztrájkbizottság július elsejei döntésének megfelelően két héten belül - ami július 15-én jár le - folytatják a munkabeszüntetést. Az alelnök szerdán az mfor.hu-nak azt nyilatkozta, hogy a vasutasnapon (július 12-én) biztosan nem lépnek akcióba, illetve amennyiben munkabeszüntetésre kerül sor, azt a sztrájknap előtti nap délutánján bejelentik.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az egyeztetés után úgy nyilatkozott, hogy most sem közeledtek az álláspontok. A munkáltató szerint a szakszervezet követelései irreálisak, nem teljesíthetők. A vasúttársaságnak nincs anyagi fedezete a követelések teljesítésre sem egyenként, sem csomagban. A MÁV Zrt. szóvivője elmondta, azt kérik a szakszervezeti tagoktól, lássák be, hogy a követelések irreálisak.

A VDSZSZ eredeti követelése tíz százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, és a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azokkal a követelésekkel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, a munkáltató pedig 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!