2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ismét eredménytelenül zárult az egyeztetés a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV között a szakszervezeti sztrájkkövetelésről, illetve a még elégséges szolgáltatásról hétfőn. Az egyeztetést május 14-én folytatják.

A VDSZSZ eredeti követelése tíz százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a hétfői egyeztetést követően elmondta: a szakszervezet az új közlekedési miniszter munkabékével kapcsolatos korábbi nyilatkozatai alapján arra számított, hogy a MÁV-csoport fogadókészséget mutat a munkavállalók követelései iránt, és kivezető utat próbál nyitni a megoldásra. Ez nem történt meg, a MÁV álláspontja nem változott, így továbbra is patthelyzet van.

A VDSZSZ alelnöke úgy nyilatkozott, ha a szakszervezet nem tud érdemi eredményt elérni a tárgyalásokon, a sztrájkot folytatni fogja - mondta Bárány Balázs.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta: továbbra sem közeledtek a felek álláspontjai. A szakszervezet nem vett vissza a sztrájk követeléséből. A vasúttárságnak továbbra is az az álláspontja, hogy nincs lehetősége a követeléseket teljesíteni. A még elégséges szolgáltatásról sem született előrelépés, az egyeztetési szintig sem jutottak el, mindenki tartja korábbi álláspontját ebben a kérdésben is. A vasúttársaság a reggeli munkába és iskolába járás, illetve az esti hazajutás minimális szintjét szeretné biztosítani.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!