A VDSZSZ eredeti követelése tíz százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.
Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a hétfői egyeztetést követően elmondta: a szakszervezet az új közlekedési miniszter munkabékével kapcsolatos korábbi nyilatkozatai alapján arra számított, hogy a MÁV-csoport fogadókészséget mutat a munkavállalók követelései iránt, és kivezető utat próbál nyitni a megoldásra. Ez nem történt meg, a MÁV álláspontja nem változott, így továbbra is patthelyzet van.
A VDSZSZ alelnöke úgy nyilatkozott, ha a szakszervezet nem tud érdemi eredményt elérni a tárgyalásokon, a sztrájkot folytatni fogja - mondta Bárány Balázs.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta: továbbra sem közeledtek a felek álláspontjai. A szakszervezet nem vett vissza a sztrájk követeléséből. A vasúttárságnak továbbra is az az álláspontja, hogy nincs lehetősége a követeléseket teljesíteni. A még elégséges szolgáltatásról sem született előrelépés, az egyeztetési szintig sem jutottak el, mindenki tartja korábbi álláspontját ebben a kérdésben is. A vasúttársaság a reggeli munkába és iskolába járás, illetve az esti hazajutás minimális szintjét szeretné biztosítani.