Megújulnak az elővárosi vonalak. Galéria a Talentről!
A MÁV közleményében kifejti: a fenti üzletekkel újabb minőségi fejlődés történt az elővárosi személyszállításban. A járműpark mellett a vonalak infrastruktúráját is korszerűsítik. A pályafejlesztések eredményeként a vecsési és az újszászi szakaszokon már jelentősen csökkent a menetidő. A Flirtök leendő útvonalain jelenleg is folynak a munkák, 2007-ben pedig újabb jelentős pályarekonstrukció kezdődik meg. Ez is hozzájárul majd ahhoz, hogy tovább csökken az elővárosi szerelvények menetideje.
Uniós (ISPA) támogatással már befejeződött a Budapest-Tatabánya-Hegyeshalom vonal felújítása, amely a Budaörs-Biatorbágy elővárosi szakasz felújításával zárult. A székesfehérvári vonalon ugyancsak uniós (kohéziós) forrásból épül át a teljes elővárosi vonalszakasz.
A projekt tartalmazza az elővárosi járatsűrűség növelését biztosító, Kelenföld és Tárnok közötti második vágány megépítését is. A beruházás első szakasza Kápolnásnyék és Dinnyés között 2007-ben indul. Szintén szerepel a fejlesztési tervek között a pusztaszabolcsi vasútvonal rekonstrukciója. Az átépítés döntés-előkészítő tanulmánya már kész, a beruházás várhatóan 2010-ben kezdődhet el.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum