2p

Eldőlt, hogy áprilistól Bombardier-vonatokkal kárpótolja utasait a MÁV a Stadler Flirtök leszállításának egyéves csúszásáért. Emellett az is valószínűvé vált, hogy utóbbiak 2007 elejétől állnak majd forgalomba. Az elmúlt hónapokban rohamtempóban intézkedő vasúttársaság a napokban két legyet ütött egy csapásra, amúgy két és fél héttel a parlamenti választások előtt. Mfor.hu körkép.

Megújulnak az elővárosi vonalak. Galéria a Talentről!

A MÁV közleményében kifejti: a fenti üzletekkel újabb minőségi fejlődés történt az elővárosi személyszállításban. A járműpark mellett a vonalak infrastruktúráját is korszerűsítik. A pályafejlesztések eredményeként a vecsési és az újszászi szakaszokon már jelentősen csökkent a menetidő. A Flirtök leendő útvonalain jelenleg is folynak a munkák, 2007-ben pedig újabb jelentős pályarekonstrukció kezdődik meg. Ez is hozzájárul majd ahhoz, hogy tovább csökken az elővárosi szerelvények menetideje.

Uniós (ISPA) támogatással már befejeződött a Budapest-Tatabánya-Hegyeshalom vonal felújítása, amely a Budaörs-Biatorbágy elővárosi szakasz felújításával zárult. A székesfehérvári vonalon ugyancsak uniós (kohéziós) forrásból épül át a teljes elővárosi vonalszakasz.

A projekt tartalmazza az elővárosi járatsűrűség növelését biztosító, Kelenföld és Tárnok közötti második vágány megépítését is. A beruházás első szakasza Kápolnásnyék és Dinnyés között 2007-ben indul. Szintén szerepel a fejlesztési tervek között a pusztaszabolcsi vasútvonal rekonstrukciója. Az átépítés döntés-előkészítő tanulmánya már kész, a beruházás várhatóan 2010-ben kezdődhet el.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!