2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tervek szerint 2014 januárjában induló egységes személyszállítási vállalat kollektív szerződéséről folyamatban vannak az egyeztetések, ebbe a törvény szerint meghatározott módon a szakszervezeteket és a központi üzemi tanácsokat is bevonja a vasúttársaság - közölte a MÁV Zrt. csütörtökön az MTI megkeresésére annak kapcsán, hogy sztrájkbizottságot alakított a Mozdonyvezetők Szakszervezete.

Az érdekképviselet közlése szerint azért alakították meg a sztrájkbizottságot, mert a munkáltató 2014. január 1-jei hatállyal felmondta a 10 éve folyamatosan alkalmazott mozdonyvezetői bértáblát, valamint az integrált személyszállító társaság kollektív szerződését úgy kívánja módosítani, hogy csökkenti a jelenleg a mozdonyvezetőket megillető műszakpótlék mértékét, illetve más jövedelmi elemeket.

"A MÁV a szervezeti változásokkal kapcsolatos egyeztetéseken való konstruktív részvételt javasolja a Mozdonyvezetők Szakszervezete vezetőségének, az utazóközönség sztrájkkal való fenyegetése helyett" - fogalmazott a MÁV Zrt. írásos válaszában.

A tájékoztatás szerint a nemzeti vasúttársaság vezetőségének célja a MÁV vállalatcsoport előző kormányok alatt széttördelt szervezetének újbóli egységesítése, ami hatékonyabb működést és az utasok igényeinek emelkedő színvonalú kiszolgálását eredményezi.

A személyszállító MÁV-START Zrt., a járműjavító-karbantartó MÁV-GÉPÉSZET Zrt. valamint a vontatási MÁV-TRAKCIÓ Zrt. összeolvadásával a vállalatcsoport szervezete egységesebbé válik. Már eddig is jelentősen csökkent a vezetői szintek száma, letisztultabb lett a három nagyvállalat irányítási struktúrája - emelte ki a vasúttársaság.

A MÁV válaszában hangsúlyozta azt is: cáfolja a Mozdonyvezetők Szakszervezetének kijelentését, miszerint a munkáltatónak célja lenne a "mozdonyvezetői foglalkoztatás szabályainak rontása". A vasúttársaság szerint az átalakítás a munkahelyek megőrzését is célozza. Ezt mutatja, hogy a vállalat vezetősége írásos megállapodásban vállalta, nem hajt végre csoportos létszámleépítést az elkövetkező időszakban - olvasható a válaszban.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!