A vasúti fejlesztések jelenlegi állását ismertetve a NIF példaként említi, hogy a Budapest Nyugati pályaudvar és Vác közti vonalon a Hungária körútnál új megállóhely létesül, ide kerül át a Rákosrendező állomás. Az új állomás kapcsolódik az 1-es villamoshoz. Rákospalota-Újpest állomáson pedig 55 centiméter magas peronok épülnek, aluljáróval.
Vác állomás korszerűsítése során új, széles és magas peronok létesülnek. Egy nagykapacitású P+R parkoló is épül, így aki a kocsiját ott hagyja, az a zónázó vonatokkal 25 perc alatt érhet a Nyugatiba. Ezzel jelentősen javul a vasút versenypozíciója az autóval szemben.
Várhatóan augusztus 20-án indul meg a villamos vontatás Boba és Bajánsenye között, ezzel a Szlovéniába tartó vonal Budapesttől a határig villamosítottá válik.
A Budapest-Lökösháza vonalon megkezdődik az ETCS-2 vonatbefolyásoló rendszer telepítésének az előkészítése. Ha elkészül, akkor a sebesség 120-180 kilométer/órára növekszik ezen a vonalon. Jelenleg a különböző országok különféle vonatbefolyásoló berendezést használnak, amelyek egymással nem kompatibilisek, emiatt a határon mozdonyt kell cserélni. Az ETCS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) telepítésével lehetőség nyílik e hátrány kiküszöbölésére. Az ETCS-nek 3 szintje létezik, ezek közül Magyarország a 2-es szint telepítését célozta meg.
Folyik a Tárnok-Székesfehérvár szakasz felújítása is - a Tárnoktól a Kelenföldi pályaudvarig tartó szakasz külön projekt. A martonvásári állomáson befejeződött a vágányhálózat átépítése. Az új gyalogos aluljáró belső burkolási munkái, a liftek és a perontetők szerelése folyik. A Gárdony-Dinnyés állomásközben elkészült az új jobb oldali vágány. Április 28-án elkezdődött a bal vágány átépítése, jelenleg a régi vágány bontása folyik.
MTI