2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Augusztus 20-ig teljesen villamosítják a vasúti vonalat Szlovéniáig, nagykapacitású P+R parkoló épül a váci állomás felújítása során, 120-180 kilóméter/óra sebességre nő a maximális sebesség a Budapest-Lökösháza vonalon és folyik a Tárnok-Székesfehérvár szakasz felújítása is - kötölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF).

A vasúti fejlesztések jelenlegi állását ismertetve a NIF példaként említi, hogy a Budapest Nyugati pályaudvar és Vác közti vonalon a Hungária körútnál új megállóhely létesül, ide kerül át a Rákosrendező állomás. Az új állomás kapcsolódik az 1-es villamoshoz. Rákospalota-Újpest állomáson pedig 55 centiméter magas peronok épülnek, aluljáróval.

Vác állomás korszerűsítése során új, széles és magas peronok létesülnek. Egy nagykapacitású P+R parkoló is épül, így aki a kocsiját ott hagyja, az a zónázó vonatokkal 25 perc alatt érhet a Nyugatiba. Ezzel jelentősen javul a vasút versenypozíciója az autóval szemben.

Várhatóan augusztus 20-án indul meg a villamos vontatás Boba és Bajánsenye között, ezzel a Szlovéniába tartó vonal Budapesttől a határig villamosítottá válik.  

A Budapest-Lökösháza vonalon megkezdődik az ETCS-2 vonatbefolyásoló rendszer telepítésének az előkészítése. Ha elkészül, akkor a sebesség 120-180 kilométer/órára növekszik ezen a vonalon. Jelenleg a különböző országok különféle vonatbefolyásoló berendezést használnak, amelyek egymással nem kompatibilisek, emiatt a határon mozdonyt kell cserélni. Az ETCS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) telepítésével lehetőség nyílik e hátrány kiküszöbölésére. Az ETCS-nek 3 szintje létezik, ezek közül Magyarország a 2-es szint telepítését célozta meg.

Folyik a Tárnok-Székesfehérvár szakasz felújítása is - a Tárnoktól a Kelenföldi pályaudvarig tartó szakasz külön projekt. A martonvásári állomáson  befejeződött a vágányhálózat átépítése. Az új gyalogos aluljáró belső burkolási munkái, a liftek és a perontetők szerelése folyik. A Gárdony-Dinnyés állomásközben elkészült az új jobb oldali vágány. Április 28-án elkezdődött a bal vágány átépítése, jelenleg a régi vágány bontása folyik.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!