2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem született megállapodás kedden reggel a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok tárgyaló delegációja között a szakszervezeti sztrájkkövetelésekről, ahogyan a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról sem. Az egyeztetést kedden délután fél hatkor folytatják.

Gaskó István, a VDSZSZ elnöke elmondta, hogy a reggeli egyeztetés után az elnökség értékeli a helyzetet, és dönt a további lépésről, ami vélhetően a sztrájk folytatása lesz.Az egyeztetésen nem közeledtek az álláspontok.

A szakszervezet követelései változatlanok, kapjon minden vasutas 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve a kiszervezett leányvállalatok dolgozók részesüljenek 10 százalék kiszervezési pótlékban.

A munkáltató sem mozdult el korábbi álláspontjáról, jogilag és gazdaságilag megalapozatlannak tartja a követeléseket.

Gaskó István, a VDSZSZ elnöke az egyeztetésen meglepőnek nevezte, hogy a menedzsment ennyire érzéketlen a munkavállalók követeléseivel szemben. Jelezte: a sztrájkolók egy része javasolta, hogy vegyék fel a követelések közé a vezérigazgató leváltását is, de ezt a szakszervezet nem támogatja.

Gaskó István hangsúlyozta: a munkavállalók elszántak, a vasutasok megállapodásig akarnak sztrájkolni. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke felvetette, hogy a szolnoki csomóponton a pályavasút vezetői megengedhetetlen stílusban beszélnek a sztrájkolókkal.

Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója, a munkáltató tárgyalódelegációjának vezetője válaszában elmondta: felhívták a munkahelyi vezetők figyelmét arra, hogy mindenkinek joga van sztrájkolni, de dolgozni is, és tartózkodjanak az indulatos magatartástól.

A még elégséges szolgáltatással kapcsolatban a szakszervezet közölte: ajánlatuk naponta 350 vonat közlekedtetése, amely minden vonalon 1-1 vonatpár, illetve az elővárosban további 20 vonat indítását tenné lehetővé. A MÁV-START ezzel szemben 978 vonat közlekedtetését tartotta indokoltnak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!