2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem született megállapodás kedden reggel a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok tárgyaló delegációja között a szakszervezeti sztrájkkövetelésekről, ahogyan a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról sem. Az egyeztetést kedden délután fél hatkor folytatják.

Gaskó István, a VDSZSZ elnöke elmondta, hogy a reggeli egyeztetés után az elnökség értékeli a helyzetet, és dönt a további lépésről, ami vélhetően a sztrájk folytatása lesz.Az egyeztetésen nem közeledtek az álláspontok.

A szakszervezet követelései változatlanok, kapjon minden vasutas 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve a kiszervezett leányvállalatok dolgozók részesüljenek 10 százalék kiszervezési pótlékban.

A munkáltató sem mozdult el korábbi álláspontjáról, jogilag és gazdaságilag megalapozatlannak tartja a követeléseket.

Gaskó István, a VDSZSZ elnöke az egyeztetésen meglepőnek nevezte, hogy a menedzsment ennyire érzéketlen a munkavállalók követeléseivel szemben. Jelezte: a sztrájkolók egy része javasolta, hogy vegyék fel a követelések közé a vezérigazgató leváltását is, de ezt a szakszervezet nem támogatja.

Gaskó István hangsúlyozta: a munkavállalók elszántak, a vasutasok megállapodásig akarnak sztrájkolni. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke felvetette, hogy a szolnoki csomóponton a pályavasút vezetői megengedhetetlen stílusban beszélnek a sztrájkolókkal.

Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója, a munkáltató tárgyalódelegációjának vezetője válaszában elmondta: felhívták a munkahelyi vezetők figyelmét arra, hogy mindenkinek joga van sztrájkolni, de dolgozni is, és tartózkodjanak az indulatos magatartástól.

A még elégséges szolgáltatással kapcsolatban a szakszervezet közölte: ajánlatuk naponta 350 vonat közlekedtetése, amely minden vonalon 1-1 vonatpár, illetve az elővárosban további 20 vonat indítását tenné lehetővé. A MÁV-START ezzel szemben 978 vonat közlekedtetését tartotta indokoltnak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!