Gaskó István, a VDSZSZ elnöke elmondta, hogy a reggeli egyeztetés után az elnökség értékeli a helyzetet, és dönt a további lépésről, ami vélhetően a sztrájk folytatása lesz.Az egyeztetésen nem közeledtek az álláspontok.
A szakszervezet követelései változatlanok, kapjon minden vasutas 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve a kiszervezett leányvállalatok dolgozók részesüljenek 10 százalék kiszervezési pótlékban.
A munkáltató sem mozdult el korábbi álláspontjáról, jogilag és gazdaságilag megalapozatlannak tartja a követeléseket.
Gaskó István, a VDSZSZ elnöke az egyeztetésen meglepőnek nevezte, hogy a menedzsment ennyire érzéketlen a munkavállalók követeléseivel szemben. Jelezte: a sztrájkolók egy része javasolta, hogy vegyék fel a követelések közé a vezérigazgató leváltását is, de ezt a szakszervezet nem támogatja.
Gaskó István hangsúlyozta: a munkavállalók elszántak, a vasutasok megállapodásig akarnak sztrájkolni. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke felvetette, hogy a szolnoki csomóponton a pályavasút vezetői megengedhetetlen stílusban beszélnek a sztrájkolókkal.
Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója, a munkáltató tárgyalódelegációjának vezetője válaszában elmondta: felhívták a munkahelyi vezetők figyelmét arra, hogy mindenkinek joga van sztrájkolni, de dolgozni is, és tartózkodjanak az indulatos magatartástól.
A még elégséges szolgáltatással kapcsolatban a szakszervezet közölte: ajánlatuk naponta 350 vonat közlekedtetése, amely minden vonalon 1-1 vonatpár, illetve az elővárosban további 20 vonat indítását tenné lehetővé. A MÁV-START ezzel szemben 978 vonat közlekedtetését tartotta indokoltnak.