A MÁV jelenleg a kormány közlekedéspolitikai céljaival összefüggő stratégiának a kidolgozásán munkálkodik. Ezzel kapcsolatban Szarvas Ferenc a lapnak adott interjújában azt mondta: ami eddig folyt a korábbi kormányzati ciklusban, az nem vezet sehova. Az csak arra jó, hogy a MÁV vegetáljon, és az utasok elégedetlenek legyenek - tette hozzá.
Szarvas Ferenc kifejtette: abban bíznak, hogy a politikai vezetés felméri, ezen változtatni kell. Hozzátette: kellő erőforrás nélkül nem megy, nincs az a menedzsment, amely a megrendelt menetrendre szerződve pénz nélkül működteti a vasutat. "Abban van mozgástér, hogy néhány év alatt éves szinten 10-15 milliárd forintnyi belső tartalékot kiaknázzunk" - fogalmazott.
Arra a kérdésre, hogy milyen lehetőségeket vesznek figyelembe, hogy kijussanak az adósságcsapdából, azt mondta: állami közreműködésre lesz szükség. Szerinte ez a költségvetés helyzetétől is függ, de az is elfogadható megoldás lenne, ha az évente lejáró, működéssel kapcsolatos adósságot az állam átvállalná.
MTI