4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre kevésbé jellemzi az év végi szezont az üzletfelek közötti értékes ajándékok cseréje, mind gyakoribb, hogy jótékony célra költenek, és akik mégis tartják magukat a hagyományos ajándékozáshoz, kevesebbet fordítanak erre a célra.

A reklámajándékok értékesítésével foglalkozó Anda Presents tapasztalatai szerint a reklámajándékok forgalmának 50 százalékát az üzleti partnereknek szánt ajándékok adják, amelyek értéke átlagosan 5000 forint, a bevétel további 25 százaléka az átlagban ezer forint értékű szóróajándékokból származik. A maradék 25 százalék nagy értékű egyedi ajándékokra jut. Horváth Adrienn, a cég marketingvezetője elmondta, az elmúlt másfél évben olyan ajándékok kerültek előtérbe, amelyek az otthonokhoz, de leginkább a konyhához kapcsolódnak.

A Pannon GSM immár 2004 karácsonya óta fordítja teljes, vagy a cél érdekében akár megnövelt karácsonyi ajándék-költségvetését egészségügyi intézmények támogatására. A támogatás értéke minden évben 25 millió forint körül van - mondta Drozdy Győző a Pannon vezérigazgató-helyettese. Adományokra éves szinten mintegy 200 millió forintot - árbevétele közel 0,1 százalékát - áldozza a cég.

A Mol szintén nem ajándékozza meg üzleti partnereit karácsonykor, az év végi üdvözlőlapok megvásárlásával pedig az Ökotárs alapítványt támogatja. Az üzleti célú ajándékozás helyett a társaság társadalmi szerepvállalásra fordítja az előző három év adózott nyeresége átlagának 0,9 százalékát - mondta Ferencz I. Szabolcs, a Mol kommunikációs igazgatója. Az igazgató elavultnak tartja a kilencvenes években szokványos reklámajándékokat. Ferencz I. Szabolcs hozzátette, hogy a karácsonyi szezon az adományozás szempontjából nem különbözik igazán az év többi hónapjától, a Mol egész évben támogat civil szervezeteket.

Elutasítják az üzleti célú ajándékozást

A Flextronix Magyarország szintén elutasítja az év végi üzleti célú ajándékozás gyakorlatát, helyette a nyugat-magyarországi helyi ügyek mellé áll - mondta Sarlós Gábor, a Flextronix magyarországi üzleti kommunikációját ellátó PeppeR 21 PR-ügynökség ügyvezetője.

Az agrártermékek forgalmazásával foglalkozó Alltech Hungary az utóbbi három évben már csak 1 millió forintot szánt az év végi partnerajándékokra, ellentétben a 2003 előtti időszakban erre fordított 6-8 millió forinttal. 2005-ben a társaság 590 millió forintos forgalmából 59,5 millió forintot fordított marketingre, ebből csupán 2,5 millió forintot költött reklámajándékokra. A társaság mintegy 230 parterét ezer, további 40-et 5000 forint, és 30 kiemelt partnerét 10 000 forint értékű ajándékkal lepi meg az idei szezonban. Főleg hungarikumokat ajándékoznak - mondta Gáti Krisztina, a cég marketingvezetője.

Az élelmiszerek, édességek, üdítő- és energiaitalok, márkás égetett szeszes italok, valamint import- és hazai minőségi borok forgalmazásával Magyarországon tavaly összesen 13 millió euró forgalmat bonyolító Lekkerland Magyarország árbevételének csupán 0,001 százalékát fordítja a partnerkapcsolatok ápolását szolgáló reklámajándékokra, ennek 90 százalékát a karácsonyi szezonban. Az ajándékcsomagok saját termékekből állnak, értékük csomagonként 5000 forint, ezen felül egymillió forint értékű ajándékokat ajánlanak fel óvodák és iskolák részére - mondta Erdélyi Attila, a társaság sajtóképviselője.

A berlini székhelyű édesipari konszern leányvállalata, a Storck Magyarország az év végén főként saját termékeivel köszöni meg partnereinek az egész éves együttműködést, és nincs hagyománya a nagy értékű ajándékosztásnak - mondta Hedvig Orsolya, a Storck Magyarország kommunikációjával foglalkozó cég munkatársa. Az édesipari forgalmazó 2006-ban nettó 2 milliárd forint bevételt tervez. Hering Orsolya hozzátette, az ajándékok értéke - ahogy több nemzetközi cégnél is megfigyelhető - csökken, számos helyen már csak a jelzésértékű képeslap engedélyezett.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!