Az MT zöldturizmus témakörében végzett felmérése szerint a magyar lakosság közel fele az elmúlt három évben egyetlen magyarországi nemzeti parkban sem járt és nem szokott túrázni vagy lovagolni sem.
A nemzeti turisztikai marketingszervezet célja a kampányévvel a magyar lakosság érdeklődésének felkeltése a belföldi természetjárás, a nemzeti parkok látogatása és a lovas turizmus, valamint a kerékpáros és vízi turizmus iránt.
Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta, tavaly a szálláshelyeken 48 százalék a volt a belföldi, 52 százalék a külföldi turisták aránya. Az MT célja, hogy Magyarországon a belföldi turisták arányát 60 százalékra növelje, már csak azért is mert ez közelítene az európai átlaghoz.
A vezérigazgató hozzátette, az elmúlt évben 25 milliárd forint értékű üdülési csekket bocsátottak ki, a tapasztalatok alapján ez az idén jelentősen növeli majd a belföldi turisták számát.
A vezérigazgató bízik abban, hogy az idei kilenc hosszú hétvége szintén jó hatással lesz a hazai zöldturizmusra.
Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a marketingtevékenységben a papíralapú reklámokról az idén az elektronikus formákra helyeződik át a hangsúly. Az utazók döntő része ugyanis internetezik, s egyre inkább a világhálón tájékozódik az üdülési helyekről.