2p

A Magyar Turizmus (MT) Zrt. a belföldi vendégeknek az idén meghirdeti a "Zöld turizmus" évét, hasonlóan a tavalyi "Bor és gasztronómiai turizmus évéhez".

Az MT zöldturizmus témakörében végzett felmérése szerint a magyar lakosság közel fele az elmúlt három évben egyetlen magyarországi nemzeti parkban sem járt és nem szokott túrázni vagy lovagolni sem.

A nemzeti turisztikai marketingszervezet célja a kampányévvel a magyar lakosság érdeklődésének felkeltése a belföldi természetjárás, a nemzeti parkok látogatása és a lovas turizmus, valamint a kerékpáros és vízi turizmus iránt.

Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta, tavaly a szálláshelyeken 48 százalék a volt a belföldi, 52 százalék a külföldi turisták aránya. Az MT célja, hogy Magyarországon a belföldi turisták arányát 60 százalékra növelje, már csak azért is mert ez közelítene az európai átlaghoz.

A vezérigazgató hozzátette, az elmúlt évben 25 milliárd forint értékű üdülési csekket bocsátottak ki, a tapasztalatok alapján ez az idén jelentősen növeli majd a belföldi turisták számát.

A vezérigazgató bízik abban, hogy az idei kilenc hosszú hétvége szintén jó hatással lesz a hazai zöldturizmusra.

Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a marketingtevékenységben a papíralapú reklámokról az idén az elektronikus formákra helyeződik át a hangsúly. Az utazók döntő része ugyanis internetezik, s egyre inkább a világhálón tájékozódik az üdülési helyekről.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!