A közepes méretű 787-est, amelyből már több mint hatszázat rendeltek összesen, vasárnap mutatta be a Boeing egy nagyszabású ünnepségen a cég USA-beli főhadiszállásán.
Az Airbus weboldalán található adatok szerint az európai csoport 680 rendelésről számolhat be az év első hat hónapjában, ebből 152 darab az A350-re érkezett, míg a Boeingtől összesen 544 gépet rendeltek ebben az időszakban.
A Boeing először tudott diadalmaskodni az Airbus felett tavaly 2000 óta. Amiért lecsúszott az első helyről az Airbus, elsősorban az A380-as szuperjumbó gyártási gondjai, az A350 tervezési nehézségei és a problémák a vezetőségben tehetők felelőssé. A Boeing tavalyi sikere elsősorban az új 787-esnek köszönhető, amely a cég első új utasszállítója 13 év után.
A 2007-es szállítási adatokat összehasonlítva az Airbus szintén a Boeing előtt áll: míg az európai gyártó 231 gépet adott át az év első felében, addig amerikai riválisa csak 220 darabot szállított le.
A Boeing hétfőn bejelentette, hogy a Qatar Airways, amelynek teljes flottája Airbus-gépekből áll, a 787-esre adott le rendelést. A repülőgépgyártó cég nem közölte, hogy hány gépet vásároltak, de légi ipari források szerint az üzlet 30 gép vételéről szól.
A 787-est a tervek szerint 2008-ban állítják forgalomba, öt évvel az Airbus A350 XWB típusú gépe előtt, amely késik a tervezési problémák miatt.
A Wall Street Journal Europe hétfői cikke szerint az A350 programnak újabb nehézségekkel kell szembenéznie az Airbus és a General Electric motorgyártó cég közötti vita miatt. Lapinformáció szerint a General Electric a cég egyedüli beszállítója akar lenni, míg a repülőgépgyártó a brit Rolls Royce-szal is tárgyal. A légitársaságoknak szintén igénye van arra, hogy több választási lehetőségük legyen a motorbeszállítókat illetően, hiszen ez is befolyásolja az árakat.