2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Airbus európai repülőgépgyártótól több új utasszállítót rendeltek idén az első félévben, mint amerikai vetélytársától, a Boeingtől. Úgy tűnik, a gyártási és tervezési problémák ellenére továbbra is nagy a kereslet az európai cég gépeire.

Az Airbus, amely még néhány hónapja messze elmaradt a Boeingtől az új rendelések számát tekintve, az A350 sikerével fordítani tudott. Ez a gép egyébként a Boeing különösen népszerű 787 Dreamlinere közvetlen vetélytársának tekinthető.

A közepes méretű 787-est, amelyből már több mint hatszázat rendeltek összesen, vasárnap mutatta be a Boeing egy nagyszabású ünnepségen a cég USA-beli főhadiszállásán.

Az Airbus weboldalán található adatok szerint az európai csoport 680 rendelésről számolhat be az év első hat hónapjában, ebből 152 darab az A350-re érkezett, míg a Boeingtől összesen 544 gépet rendeltek ebben az időszakban.

A Boeing először tudott diadalmaskodni az Airbus felett tavaly 2000 óta. Amiért lecsúszott az első helyről az Airbus, elsősorban az A380-as szuperjumbó gyártási gondjai, az A350 tervezési nehézségei és a problémák a vezetőségben tehetők felelőssé. A Boeing tavalyi sikere elsősorban az új 787-esnek köszönhető, amely a cég első új utasszállítója 13 év után.

A 2007-es szállítási adatokat összehasonlítva az Airbus szintén a Boeing előtt áll: míg az európai gyártó 231 gépet adott át az év első felében, addig amerikai riválisa csak 220 darabot szállított le.

A Boeing hétfőn bejelentette, hogy a Qatar Airways, amelynek teljes flottája Airbus-gépekből áll, a 787-esre adott le rendelést. A repülőgépgyártó cég nem közölte, hogy hány gépet vásároltak, de légi ipari források szerint az üzlet 30 gép vételéről szól.

A 787-est a tervek szerint 2008-ban állítják forgalomba, öt évvel az Airbus A350 XWB típusú gépe előtt, amely késik a tervezési problémák miatt.

A Wall Street Journal Europe hétfői cikke szerint az A350 programnak újabb nehézségekkel kell szembenéznie az Airbus és a General Electric motorgyártó cég közötti vita miatt. Lapinformáció szerint a General Electric a cég egyedüli beszállítója akar lenni, míg a repülőgépgyártó a brit Rolls Royce-szal is tárgyal. A légitársaságoknak szintén igénye van arra, hogy több választási lehetőségük legyen a motorbeszállítókat illetően, hiszen ez is befolyásolja az árakat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!