2p

A kézi technológiával készülő igényes díszüvegek, poharak, kelyhek, italtárolók gyártásával foglalkozó Ajka Kristály Kft. 2008-ban bővíti piacait és 2,7 milliárd forintos tavalyi árbevételét 3 milliárdra tervezi növelni - mondta el a Napi Gazdaságnak Katzer Zoltán, a társaság vezérigazgatója.

A vállalat 2007-ben viszonteladón keresztül forgalmazta termékeit Kínában, az idén azonban meg akarja nyitni saját pekingi képviseletét, és ugyanezt tervezi Oroszországban is. A cég tavaly 220 millió forintot költött fejlesztésre, és a kínai és oroszországi forgalmazás felfuttatása érdekében 2008-ban hasonló összeget tervez erre a célra fordítani.

Az Ajka Kristály - amely egyébként a Fotex-csoport tagja - tizenkét országban, köztük az Egyesült Államokban, Japánban, Olaszországban és Nagy-Britanniában értékesíti termékeit. A vállalat termékeinek 85 százalékát exportálja.

A jelenleg 580 dolgozót foglalkoztató társaság öt évvel ezelőtt válságos időket élt át: az amerikai piacon már 2001 elejétől jelentkező gondjaikat tetézte a szeptemberi terrortámadás, aminek hatásait évekig érezték. Ezzel egyidejűleg nőttek a költségeik, és meg kellett birkózniuk az exportot hátráltató erős forinttal is, így elkerülhetetlenné vált egy átfogó költségcsökkentési program beindítása. Ha ezt nem tudták volna sikeresen végrehajtani, akkor a magyar üvegipar zászlóshajója akár el is süllyedhetett volna, számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!