A vállalat 2007-ben viszonteladón keresztül forgalmazta termékeit Kínában, az idén azonban meg akarja nyitni saját pekingi képviseletét, és ugyanezt tervezi Oroszországban is. A cég tavaly 220 millió forintot költött fejlesztésre, és a kínai és oroszországi forgalmazás felfuttatása érdekében 2008-ban hasonló összeget tervez erre a célra fordítani.
Az Ajka Kristály - amely egyébként a Fotex-csoport tagja - tizenkét országban, köztük az Egyesült Államokban, Japánban, Olaszországban és Nagy-Britanniában értékesíti termékeit. A vállalat termékeinek 85 százalékát exportálja.
A jelenleg 580 dolgozót foglalkoztató társaság öt évvel ezelőtt válságos időket élt át: az amerikai piacon már 2001 elejétől jelentkező gondjaikat tetézte a szeptemberi terrortámadás, aminek hatásait évekig érezték. Ezzel egyidejűleg nőttek a költségeik, és meg kellett birkózniuk az exportot hátráltató erős forinttal is, így elkerülhetetlenné vált egy átfogó költségcsökkentési program beindítása. Ha ezt nem tudták volna sikeresen végrehajtani, akkor a magyar üvegipar zászlóshajója akár el is süllyedhetett volna, számol be a Napi Gazdaság.