A cégek nem szüntetnék meg a hűségnyilatkozat gyakorlatát. Szerintük ugyanis ez a hírközlési verseny természetes velejárója, amely tisztességes és átlátható feltételek mellett a fogyasztók érdekeit is szolgálja, továbbá a kedvezmények révén az új technológiák és minőségi szolgáltatások gyors, széles körű elterjedését segíti.
Az ajánlás aláírói vállalták, hogy hűségnyilatkozat csak a szerződő felek dokumentált, egybehangzó akaratával léphet hatályba és nem lehet kényszerítő jellegű, így az elkötelezettség időtartamának arányban kell állnia a kedvezményekkel. A listaár és a kedvezményes ár különbözete, illetve az előfizető idő előtti felmondásakor kiszabott kötbér mértéke sem lehet aránytalan, indokolatlan mértékű.
A hűségidőszak lejáratáról a szolgáltatók időben értesítik az előfizetőket, akiknek a hozzájárulása nélkül, automatikusan a hűségnyilatkozat nem hosszabbodhat meg és nem alakulhat át határozatlan időtartamú szerződéssé. Ugyanakkor az előfizetők jogviszonya és szolgáltatásuk sem szűnhet meg váratlanul. Legalább 15 nappal előre történik az értesítés, ha a hűségidőszak lejárta után nyújtott szolgáltatás ára vagy más fontos jellemzője az előfizető számára hátrányosan módosul, számol be a Napi Gazdaság.