Christopher Mattheisen pénzügyi és közgazdasági szakon szerzett diplomát a bloomingtoni Indiana Egyetemen (1983) és a New York-i Columbia Egyetemen (1988). 1990-ben jött Magyarországra, ahol üzleti elemzéssel és stratégiai tervezéssel foglalkozó tanácsadó céget alapított. Az 1989-90-es változások után két könyvet is írt a magyar gazdaság történelmi esélyeiről. 1993-ban a T-Mobile Magyarország jogelődje, a Westel 900 GSM Mobil Távközlési Rt. alapító marketing és értékesítési igazgatója lett. Pályáját 1996-ban Lengyelországban folytatta, ahol marketing, értékesítési és stratégiai igazgatóként közreműködött az Era GSM mobiltelefon-szolgáltató beindításában a US West International részére. 1997-től Londonban a US West (később MediaOne) cég európai mobiltávközlési vállalkozásainak marketing és értékesítési tevékenységét irányította, majd 1999-től a BT Cellnet üzleti marketing és értékesítési igazgatójaként dolgozott.
2002 szeptemberében kinevezték a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettesének és a Lakossági Szolgáltatások Üzletág vezetőjének, és egyúttal az Ügyvezető Bizottság tagja lett. 2005 januárjától 2006 júniusáig a vezérigazgató-helyettesként a Vezetékes Szolgáltatások Üzletág (T-Com, amely magában foglalta a lakossági, az internet és a hálózati területet) vezetője volt. 2006. december 5-én vezérigazgatóvá nevezték ki, december 21-én pedig az Igazgatóság tagjává és elnökévé választották.
mfor.hu