A Magyar Turizmus Zrt. a jövő évi marketingtervében a külföldi vendégéjszakák 3,4, a belföldiek 2,7, és a konferencia turizmushoz kapcsolódó vendégéjszakák számának 5 százalékos növekedésével számol.
Horváth Gergely szavai szerint ehhez egyebek mellett belföldön szemléletváltásra van szükség, arra, hogy a belföldi pihenés társadalmilag elfogadottabbá váljon. Rámutatott, fel kell hívni a belföldi lakosság figyelmét az országban történő izgalmas és vonzó eseményekre és rendezvényekre. Ez persze nem jelenti azt, hogy a Magyar Turizmus Zrt. egy-egy eseményt kívánna pénzügyileg támogatni - jelentette ki, hozzátéve, hogy ez szerinte nem is feladata a társaságnak.
A vezérigazgató elmondta, szakítanak azzal a korábbi rendszerrel, miszerint belföldön minden évben más és más turisztikai témát helyeznek középpontba.
A belföldi turizmus élénkítésében kiemelkedő szerepük van a helyben létrejövő, alulról építkező, az önkormányzatok és a vállalkozások összefogásán alapuló turisztikai desztináció menedzsment (TDM) szervezeteknek - mondta a vezérigazgató. "Nem biztos, hogy a helyi ügyeket jobban meg tudjuk innen oldani" - jegyezte meg. A TDM rendszeren belül a régiós központok 2012-re, 2013-ra állhatnak fel.
A külpiaci stratégiában a legnagyobb hangsúlyt a turisztikai márkaépítés kapja - ismertette a vezérigazgató. Így a víz és a rekreáció lesz az a téma, amellyel külföldön igyekszik felhívni a figyelmet Magyarországra a nemzeti turisztikai marketingszervezet.
MTI