3p

Augusztus elsejével nemzetközi beszerzési központot nyitott Magyarországon a német BMW autógyártó csoport, így a régió beszállítói számára közvetlenebb lehet a kapcsolat a bajor konszernnel. Az iroda egyik fő célja, hogy megtalálja azokat a cégeket Közép- és Kelet-Európában, amelyek innovatív megoldásaikkal a vállalat beszállítói lehetnek. Mfor.hu tudósítás.

Magyarország fontos szerepet játszik a cég beszerzési és gyártási stratégiájában: 2006-ban a régiós beszállítás közel harmada érkezett hazánkból. Az elmúlt hat évben - és különösen a 2004-es EU-csatlakozás óta - a magyarországi beszállítások értéke folyamatosan növekedett.

850 millió eurónyi megrendelés

Az adózási és vámszabályok módosulásával, a közlekedési feltételek javulásával és a legújabb technológiákat alkalmazó beszállítók számának növekedésével 2004 és 2006 között a megrendelések értéke 54 százalékkal, 720 millió euróra növekedett. Bernard Horst, az új beszerzési iroda vezetője szerint erre az évre 850 milliós értéket várnak.

A vállalat csütörtöki sajtótájékoztatóján elhangzott: a BMW tovább bővítené magyar beszállítóinak körét. Akár olyan cégeket is szívesen látnának partnereik között, amelyek nem érdekeltek az autóiparban, de innovatív fejlesztésekkel hozzá tudnak járulni a társaság munkájához. 

A magyarországi alkatrész-beszállítás a vezetékektől kezdve az olyan innovációkig, mint az új BMW 1-es sorozatban is alkalmazott Start-Stop technológia, nagyon sok mindenre kiterjed, s a vállalat összességében további komoly beszállítói lehetőségeket lát a magyar piacon.

"A BMW-csoport már a gyártás korai szakaszába is bevonja beszállítóit, és folyamatosan figyelemmel kíséri a minőségbiztosítást is. Ezért szükséges, hogy földrajzilag is minél közelebb legyünk partnereink gyártási helyszíneihez Közép-Kelet-Európában" - mondta el Bernhardt Horst.

A BMW-csoport magyarországi beszerzési központjában jelenleg hat ember dolgozik. A beszállítók koordinálásán felül piaci elemzések elkészítése, új beszállítók felkutatása, illetve a régiek mellett azok minősítése is az iroda feladatai közé tartozik majd. A régió beszerzési piaca Magyarországon felül magában foglalja Oroszországot, Ukrajnát, Észtországot, Lettországot, Litvániát, Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát, Romániát, Szlovéniát és Horvátországot. 2004 óta egyébként a gyártó magyar leányvállalata jelentős (85 százalékos) növekedést ért el autóeladásban.

A márkakereskedői hálózat szintén folyamatosan növekszik: 2004 óta három városban három új üzlet nyílt, és további négy költözött teljesen új épületbe.

A BMW-csoport termék- és Hatékony Dinamika (EfficientDynamics) stratégiájának megfelelően a magyarországi cég 2007-ben bemutatta az üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás szempontjából továbbfejlesztett BMW 1-es és 5-ös sorozatot is.

A vállalat e stratégiák folytatásaként vezette be megújult motorokkal és innovatív technológiákkal a 3-as sorozatot: ennek eredményeképp csökken a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás, ugyanakkor nő a teljesítmény.

Fokasz Oresztész 

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!