Magyarország fontos szerepet játszik a cég beszerzési és gyártási stratégiájában: 2006-ban a régiós beszállítás közel harmada érkezett hazánkból. Az elmúlt hat évben - és különösen a 2004-es EU-csatlakozás óta - a magyarországi beszállítások értéke folyamatosan növekedett.
850 millió eurónyi megrendelés
Az adózási és vámszabályok módosulásával, a közlekedési feltételek javulásával és a legújabb technológiákat alkalmazó beszállítók számának növekedésével 2004 és 2006 között a megrendelések értéke 54 százalékkal, 720 millió euróra növekedett. Bernard Horst, az új beszerzési iroda vezetője szerint erre az évre 850 milliós értéket várnak.
A vállalat csütörtöki sajtótájékoztatóján elhangzott: a BMW tovább bővítené magyar beszállítóinak körét. Akár olyan cégeket is szívesen látnának partnereik között, amelyek nem érdekeltek az autóiparban, de innovatív fejlesztésekkel hozzá tudnak járulni a társaság munkájához.
A magyarországi alkatrész-beszállítás a vezetékektől kezdve az olyan innovációkig, mint az új BMW 1-es sorozatban is alkalmazott Start-Stop technológia, nagyon sok mindenre kiterjed, s a vállalat összességében további komoly beszállítói lehetőségeket lát a magyar piacon.
"A BMW-csoport már a gyártás korai szakaszába is bevonja beszállítóit, és folyamatosan figyelemmel kíséri a minőségbiztosítást is. Ezért szükséges, hogy földrajzilag is minél közelebb legyünk partnereink gyártási helyszíneihez Közép-Kelet-Európában" - mondta el Bernhardt Horst.
A BMW-csoport magyarországi beszerzési központjában jelenleg hat ember dolgozik. A beszállítók koordinálásán felül piaci elemzések elkészítése, új beszállítók felkutatása, illetve a régiek mellett azok minősítése is az iroda feladatai közé tartozik majd. A régió beszerzési piaca Magyarországon felül magában foglalja Oroszországot, Ukrajnát, Észtországot, Lettországot, Litvániát, Lengyelországot, Csehországot, Szlovákiát, Romániát, Szlovéniát és Horvátországot. 2004 óta egyébként a gyártó magyar leányvállalata jelentős (85 százalékos) növekedést ért el autóeladásban.
A márkakereskedői hálózat szintén folyamatosan növekszik: 2004 óta három városban három új üzlet nyílt, és további négy költözött teljesen új épületbe.
A BMW-csoport termék- és Hatékony Dinamika (EfficientDynamics) stratégiájának megfelelően a magyarországi cég 2007-ben bemutatta az üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás szempontjából továbbfejlesztett BMW 1-es és 5-ös sorozatot is.
A vállalat e stratégiák folytatásaként vezette be megújult motorokkal és innovatív technológiákkal a 3-as sorozatot: ennek eredményeképp csökken a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás, ugyanakkor nő a teljesítmény.
Fokasz Oresztész